| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli III (Video Düzenleme ve Oluşturma) | BTE 413 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Ömer Faruk GÖKMEN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sınıf içi ve uzaktan eğitim derslerinde kullanılacak eğitim videoları oluşturma ve düzenleme. |
| Dersin İçeriği | Eğitimde video kullanımı, video kayıt ekipmanları, video düzenleme yazılımları, ders notu hazırlama, hikaye tahtası hazırlama, sınıf içi çekimler, sınıf dışı çekimler, alt yazı ekleme, DVD oluşturma ve Webde yayınlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | PC ortamında video oluşturur | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | PC ortamında video düzenler | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
| 3 | Video kamera ile dış çekim yapar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Sınıfta video çekim yapar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | Stüdyoda video çekim yapar | Anlatım, Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Videolara alt yazı ekler | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
| 7 | Ses ışık gibi teknik yapılandırmayı yapar | Tartışma, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
| 8 | Senaryoyu oluşturan temel öğeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Dijital videoların eğitim ortamlarındaki önemini açıklar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 10 | Öğrenme deneyimlerinin zenginleştirilmesinde dijital videonun önemini yaşantı konisi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 11 | Eğitimde Dijital öyküleme ile ilgili temel bileşenleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 12 | Okuduğu bir hikayeyi senaryolaştırır | Tartışma, | |
| 13 | Tema, Treatment ve Sinopsis öğelerini içeren bir senaryo yazar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 14 | Ayrımlama ve Çekim senaryosunu hazırlar, Storyboard oluşturur. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 15 | Video oluştururken karşılaştığı zorlukları raporlaştırır. | Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde video kullanımı | |
| 2 | Video kayıt ekipmanları | |
| 3 | Video düzenleme yazılımları | |
| 4 | Eğitim videolarında dikkat edilmesi gereken konular | |
| 5 | Eğitim videosu için ders notu hazırlama | |
| 6 | Eğitim videosu için metin hazırlama | |
| 7 | Hikaye tahtası (storyboard) hazırlama | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sınıf içi çekimlere hazırlanma | |
| 10 | Sınıf dışı çekimlere hazırlanma | |
| 11 | Video düzenleme | |
| 12 | Video alt yazı ekleme | |
| 13 | DVD oluşturma | |
| 14 | Webde video yayınalama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Aydın Kiper Ders Notları |
| Ders Kaynakları | [2]The Technique of Film and Video Editing, 5.Baskı: History, Theory, and Practice, Ken Dancyger (2010) |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | PC ortamında video oluşturur |
| 2 | PC ortamında video düzenler |
| 3 | Video kamera ile dış çekim yapar |
| 4 | Sınıfta video çekim yapar |
| 5 | Stüdyoda video çekim yapar |
| 6 | Videolara alt yazı ekler |
| 7 | Ses ışık gibi teknik yapılandırmayı yapar |
| 8 | Senaryoyu oluşturan temel öğeleri açıklar |
| 9 | Dijital videoların eğitim ortamlarındaki önemini açıklar |
| 10 | Öğrenme deneyimlerinin zenginleştirilmesinde dijital videonun önemini yaşantı konisi açıklar |
| 11 | Eğitimde Dijital öyküleme ile ilgili temel bileşenleri açıklar |
| 12 | Okuduğu bir hikayeyi senaryolaştırır |
| 13 | Tema, Treatment ve Sinopsis öğelerini içeren bir senaryo yazar. |
| 14 | Ayrımlama ve Çekim senaryosunu hazırlar, Storyboard oluşturur. |
| 15 | Video oluştururken karşılaştığı zorlukları raporlaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 2. Ödev | 20 |
| 3. Ödev | 20 |
| 4. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 91 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||