| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Bilimine Giriş | EBB 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ | Temel Kavramlar |
| 2 | EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ | Tarihsel Temeller |
| 3 | ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ VE İLKELERİ | Öğretmenlik Mesleği |
| 4 | SINIF VE OKUL ÇEVRESİ | Okulun Yapısı ve Özellikleri |
| 5 | EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI | Karşılaştırmalı eğitim |
| 6 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ | Eğitim ve sosyoloji |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ | Eğitim ve politika |
| 9 | EĞİTİM VE PSİKOLOJİ | Psikoloji ve öğretmenlik mesleği |
| 10 | EĞİTİM VE FELSEFE | Atatürk´ün Eğitim Felsefesi |
| 11 | EĞİTİM VE HUKUK | Eğitim ve hukuk |
| 12 | EĞİTİM VE EKONOMİ | Eğitim Ekonomisi |
| 13 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ | |
| 14 | ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | ERDEM, MÜNİRE(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA ARKADAŞ YAYINLARI BAŞARAN,İ.ETHEM(2007)EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ ANKARA EKİNOKS YAYINLARI ŞİŞMAN,MEHMET(2006)EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK |
| Ders Kaynakları | Poyraz, Hakan (2002) Hacivatın Hüznü Neill A.S. (2002) Bir Eğitim Mucizesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Eğitim kavramını açıklar. |
| 2 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar. |
| 3 | Sınıf ve okul çevresini tanımlar. |
| 4 | Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. |
| 5 | Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji,felsefe,hukuk,ekonomi) ilişkilerini yorumlar. |
| 6 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. |
| 7 | Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||