| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Okur Yazarlıklar | BTE 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜBİN KIYICI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, güncel okuryazarlıkları kavrayabilmek. |
| Dersin İçeriği | Medya Okuryazarlığı, Bilgisayar Okuryazarlığı, Teknoloji Okuryazarlığı, Görsel Okuryazarlık, Bilgi ve İletişim teknolojileri Okuryazarlığı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medya ve bilgisayar okuryazarlığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Teknoloji ve görsel okuryazarlık kavramlarını açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
| 3 | Bilgi ve İletişim teknolojileri Okuryazarlığı ile öğrenci kazanımlarını değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Bilgi Okuryazarlığı kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Geçmişten günümüze gelişen okuryazarlık kavramını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Medya Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 3 | Medya Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 4 | Bilgisayar Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 5 | Bilgisayar Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 6 | Teknoloji Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 7 | Vize | |
| 8 | Teknoloji Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 9 | Görsel Okuryazarlık | Farklı kaynaklardan tarama |
| 10 | Görsel Okuryazarlık | Farklı kaynaklardan tarama |
| 11 | Bilgi ve İletişim teknolojileri Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 12 | Bilgi ve İletişim teknolojileri Okuryazarlığı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 13 | Dersin genel değerlendirmesi | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Altun, A. (2005). Gelişen Teknolojiler ve Yeni Okuryazarlıklar [Emergent Technologies and New Literacies]. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Medya ve bilgisayar okuryazarlığını açıklar. |
| 2 | Teknoloji ve görsel okuryazarlık kavramlarını açıklar. |
| 3 | Bilgi ve İletişim teknolojileri Okuryazarlığı ile öğrenci kazanımlarını değerlendirir. |
| 4 | Bilgi Okuryazarlığı kavramını açıklar |
| 5 | Geçmişten günümüze gelişen okuryazarlık kavramını açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||