| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mb Seçmeli I (Medya Okuryazarlığı) | BTE 223 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. N. Burçin HAMEDOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı medyanın gelişimi ve bunun kültürlenmeye etkisini kavramak, ötelenmesi ve yaşam kültüründe iletişimsel değerleri incelemek, çağdaşlaşmada medyanın rolü ve gerekliliğini tartışmaktır. |
| Dersin İçeriği | Medya nedir? Medya okuryazarlığı nedir? Yazılı medya(dergi/gazete/kitap) ve çocuk üzerindeki etkileri, Televizyon/radyo programları ve çocuk üzerindeki etkileri, Haberler ve reklamlar, Çocuk ve medyadaki şiddet, cinsellik, Medya suçları(tv, internet, yazılı medya), Medya okuryazarlığı: Eğitimcilerin, ailelerin ve yayıncıların sorumlulukları, medya okuryazarlığı eğitimi ve öğretimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medyayı ve medya araçlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Medya okuryazarlığı kavramını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yazılı medyanın çocuk üzerindeki etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Görsel medyanın çocuk üzerindeki etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Haberler ve reklamların çocuk üzerindeki etkilerini söyler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Medya suçlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Medyada şiddet ve cinsellik içeren öğeleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve Genel Bilgi | |
| 2 | Medya nedir? Medya okuryazarlığı nedir? | Farklı Kaynaklardan Tarama |
| 3 | Yazılı medya(dergi/gazete/kitap) ve çocuk üzerindeki etkileri | Farklı Kaynaklardan Tarama |
| 4 | Televizyon/radyo programları ve çocuk üzerindeki etkileri | Farklı Kaynaklardan Tarama |
| 5 | Haberler ve reklamlar | Farklı Kaynaklardan Tarama |
| 6 | Çocuk ve medyadaki şiddet, cinsellik | Farklı Kaynaklardan Tarama |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Medya suçları(tv, internet, yazılı medya) | Farklı Kaynaklardan Tarama |
| 9 | Medya okuryazarlığı: Eğitimcilerin, ailelerin ve yayıncıların sorumlulukları, medya okuryazarlığı eğitimi ve öğretimi | Farklı Kaynaklardan Tarama |
| 10 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
| 11 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
| 12 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
| 13 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
| 14 | Etkinlik ve Projelerin Sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Medya Okuryazarlığı-Kemal İnal 21. yy. okuryazarlığı- Tessa Jols, Elizabeth Thoman Medya Çalışmaları- Dan Laughey Medya Okuryazarlığına Giriş- Nurdan Öncel Taşkıran Çocuk ve Medya- Selda İçin Akçalı Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin- Yıldız Dilek ertürk, Ayşen Akkor Gül Eleştirel Medya Okuryazarlığı- Abdurrahman Şahin Medya, Kültr, Para ve İstanbul İktidarı-Mustafa Sönmez Medya ÇalışmalarıMedya Pedagojisi ve Küresel İletişim- Necla Mora |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Medyayı ve medya araçlarını tanımlar. |
| 2 | Medya okuryazarlığı kavramını anlatır. |
| 3 | Yazılı medyanın çocuk üzerindeki etkilerini tartışır. |
| 4 | Görsel medyanın çocuk üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
| 5 | Haberler ve reklamların çocuk üzerindeki etkilerini söyler. |
| 6 | Medya suçlarını tanımlar. |
| 7 | Medyada şiddet ve cinsellik içeren öğeleri analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||