| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mb Seçmeli I (Yaşam Boyu Öğrenme) | BTE 221 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin yaşam boyu öğrenme ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olmalarını, yaşam boyu öğrenme türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, yaşam boyu öğrenme etkinlikleri tasarlayabilmelerini sağlamaktır.. |
| Dersin İçeriği | Yaşam boyu öğrenme, bileşenleri ve özellikleri, yaşam boyu öğrenmenin yararları, yaşam boyu öğrenme türleri ve teorileri, yaşam boyu öğrenmede tasarım. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yaşam boyu öğrenmeyi tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yaşam boyu öğrenmenin olumlu ve olumsuz özelliklerini sıralayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Yaşam boyu öğrenme için uygun öğretim tasarım modeli seçebilme | Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin önemini değerlendirebilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimlerin farkında olma | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yaşam boyu Öğrenmenin tanımı | |
| 2 | Yaşam boyu öğrenmenin tarihi | |
| 3 | Yaşam boyu öğrenmenin bileşenleri ve özellikleri | |
| 4 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
| 5 | Yaşam boyu öğrenmede öğretim tasarımı | |
| 6 | Yetişkin eğitimi | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Özerk öğrenme | |
| 9 | Sürekli eğitim | |
| 10 | Sosyal öğrenme | |
| 11 | Öğrenme topluluğu | |
| 12 | Yaşam boyu öğrenmede teknoloji | |
| 13 | E-öğrenme | |
| 14 | Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aspin, David N., Chapman, Judith. (2011). Lifelong Learning Book Series. Peter Jarvis. (2012). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yaşam boyu öğrenmeyi tanımlayabilme |
| 2 | Yaşam boyu öğrenmenin olumlu ve olumsuz özelliklerini sıralayabilme |
| 3 | Yaşam boyu öğrenme için uygun öğretim tasarım modeli seçebilme |
| 4 | Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin önemini değerlendirebilme |
| 5 | Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimlerin farkında olma |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||