| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seçmeli I (Eğitim Felsefesi) | BTE 215 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Genel ve eğitim felsefesine ilişkin temel kavramları, eğitim felsefe ilişkilerini, temel ve eğitim felsefelerin genel özelliklerini analiz ederek; ulusal eğitim sisteminin dayandığı felsefeleri değerlendirmek. |
| Dersin İçeriği | Bilim,Bilgi Ve Bilimsel Yöntem,Felsefe Ve Eğitim Felsefesi İlişkisi,Eğitim Felsefesinin Klasik Sorunları:Eğitimle İnsanın Değişimi,Türk Eğitim Sisteminde Değer Sorunu,Eğitimde Sistem Analizi Ve Türk Eğitim Sistemi,Eğitim Felsefesinin Güncel Sorunları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi | |
| 2 | Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları: Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık | |
| 3 | Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri | |
| 4 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim | |
| 5 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim | |
| 6 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik) | |
| 9 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik) | |
| 10 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık) | |
| 11 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık) | |
| 12 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim | |
| 13 | Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar- | |
| 14 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sönmez, Veysel. (2002). Eğitim Felsefesi. Ankara: AnıYayıncılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir |
| 2 | Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir. |
| 3 | Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. |
| 4 | Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir. |
| 5 | Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||