| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A.S.I (Bil.Tekn.Eğit.Sosyo-Psikolojik Değişkenler) | BTE 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilişim teknolojileri eğitiminde sosyo- psikolojik değişkenlerin önemini ve etkisini öğrenerek öğrenme öğretme süreçlerinin tasarımı ve yürütülmesinde bu değişkenlere bağlı farklılıkları dikkate alma konusunda farkındalık ve temel bilgi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bilişim Teknolojisi Eğitimini etkileyen değişkenler, sosyo psikolojik değişkenler, özyeterlik, tutumlar, teknofobi, internet ve oyun bağımlılığı, siber zorbalık, öğrenme stilleri, yaratıcılık, tükenmişlik. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojileri eğitimini (BTE) etkileyen etmenleri tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | BTEyi etkileyen etmenleri listeler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | BTE yi etkileyen etmenlerin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Bireysel farklılıklar açısından BTE yi etkileyen etmenlerle ilgili araştırma sonuçlarına örnekler verir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Öğretim süreçlerinin planlanmasında sosyo psikolojik değişkenlerin etkisini dikkate alacak öneriler geliştirir | Anlatım, Gözlem, | |
| 6 | Sosyo Psikolojik değişkenlerin BTE üzerindeki etkisiyle ilgili bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojileri eğitimini etkileyen etmenlerin tartışılması | |
| 2 | Bilim teknolojisi eğitiminde sosyo psikolojik değişkenlerin önemi ve etkisi | |
| 3 | Özyeterlik inançları | |
| 4 | Tutumlar | |
| 5 | Teknolofobi | |
| 6 | İnternet ve oyun bağımlılığı (Proje Ödevlerinin belirlenmesi ve dağıtılması) | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Siber zorbalık | |
| 9 | Öğrenme stilleri | |
| 10 | Yaratıcılık | |
| 11 | Tükenmişlik | |
| 12 | Proje ödevlerinin sunulması ve tartışılması | |
| 13 | Dersin genel değerlendirilmesi | |
| 14 | Dönem Sonu Sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Deryakulu, D (Eds). (2008). Bilişim teknolojileri öğretiminde sosyo-psikolojik değişkenler. Ankara: Maya Akademi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojileri eğitimini (BTE) etkileyen etmenleri tartışır |
| 2 | BTEyi etkileyen etmenleri listeler |
| 3 | BTE yi etkileyen etmenlerin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışır |
| 4 | Bireysel farklılıklar açısından BTE yi etkileyen etmenlerle ilgili araştırma sonuçlarına örnekler verir |
| 5 | Öğretim süreçlerinin planlanmasında sosyo psikolojik değişkenlerin etkisini dikkate alacak öneriler geliştirir |
| 6 | Sosyo Psikolojik değişkenlerin BTE üzerindeki etkisiyle ilgili bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 95 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||