| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli II ( Çoklu Ortam Programlama) | BTE 323 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Emre Çam |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çoklu ortam nesneleri kullanan yazılımların tasarlanması, geliştirilmesi ve test edilmesi. Çoklu ortam teknolojileri ile ilişkili sistem çağrıları ve uygulama programlama arabirimlerinin kullanılarak uygulamalar geliştirilmesi |
| Dersin İçeriği | Çokluortam nesnelerinin incelenmesi bilgisayar ortamında çokluortam nesneleri kullanarak çalışan uygulamalar geliştirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çokluortam kavramını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 2 | Ses nesneleri bulunduran bilgisayar uygulamaları geliştirir | Problem Çözme, Tartışma, Anlatım, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 3 | Animasyon nesneleri bulunduran bilgisayar uygulamaları geliştirir | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Resim nesneleri bulunduran video nesneleri geliştirir | Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, Gezi / Gözlem, Anlatım, Problem Çözme, | |
| 5 | Video nesneleri bulunduran video nesneleri geliştirir | Gözlem, Eğitsel Oyun, Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 6 | Çokluortam nesneleri kullanan uygulama arayüzlerini tasarlar | Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çokluortam kavramı ve bilgisayar uygulamaları | Ders notu bölüm 1 |
| 2 | Çokluortam API´leri | syf 10-15, Ders notu bölüm 2 |
| 3 | Resim nesneleri ile çalışmak | syf. 21-28 |
| 4 | Temel resim maniplasyonlarını programlamak | syf. 30-53 |
| 5 | Gelişmiş resim düzenleme işlevleri | syf. 61-83 |
| 6 | Animasyon nesneleri ile çalışmak | syf. 94-98 |
| 7 | Animasyon nesnelerini programlamak | syf 102-118 |
| 8 | Ses nesneleri ile çalışmak | syf. 123-131 |
| 9 | Ses nesnelerini programlamak | syf. 135-150 |
| 10 | Ses kaydı ve gelişmiş ses efektlerini programlamak | syf. 151-160 |
| 11 | Ses karıştırma efektlerini programlamak | syf 165-194 |
| 12 | Video nesneleri ile çalışmak | syf. 201-220 |
| 13 | Video nesnelerini programlamak | syf. 220-230 |
| 14 | Çokluortam arayüzlerini programlamak | syf. 237-264 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notu (Selçuk Sırrı Tercan, 2012) |
| Ders Kaynakları | Python Multimedia Beginner´s Guide (2010) Ninad Sathaye |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Çokluortam kavramını tanımlar |
| 2 | Ses nesneleri bulunduran bilgisayar uygulamaları geliştirir |
| 3 | Animasyon nesneleri bulunduran bilgisayar uygulamaları geliştirir |
| 4 | Resim nesneleri bulunduran video nesneleri geliştirir |
| 5 | Video nesneleri bulunduran video nesneleri geliştirir |
| 6 | Çokluortam nesneleri kullanan uygulama arayüzlerini tasarlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||