| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim Tasarımı | BTE 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. N. Burçin HAMUTOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin kavranmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri,İhtiyaç Belirleme ve Analizi,Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri,Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri,Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri,İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri,Genel Değerlendirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretim tasarımı kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | İhtiyaç analizi yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Görev analizi yapar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. | Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş ve Tanışma | |
| 2 | Öğretim Tasarımı Kavramı | Farklı kaynaklardan tarama |
| 3 | Öğretim Tasarımı Teknolojileri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | Farklı kaynaklardan tarama |
| 5 | Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 6 | Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 7 | ARASINAV | |
| 8 | Görev Analizi | Farklı kaynaklardan tarama |
| 9 | Öğretim Tasarım Modelleri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 10 | Öğretim Tasarım Modelleri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 11 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 12 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 13 | İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri | Farklı kaynaklardan tarama |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Akkoyunlu, B., Altum, A., Yılmaz Soylu, M.(2008). Öğretim Tasarımı. Maya Akademi Hıfzı Doğan, 1998, Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Yayınevi Alkan ,Cevat, 1997, Eğitim Teknolojisi , Ankara:Anı yayınları |
| Ders Kaynakları | Leslie J. Briggs:Instructional Design: Principles and Applications (Hardcover) |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğretim tasarımı kavramını açıklar. |
| 2 | Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. |
| 3 | İhtiyaç analizi yapar. |
| 4 | Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. |
| 5 | Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. |
| 6 | Görev analizi yapar. |
| 7 | Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 60 |
| Toplam | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||