| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji, Din ve Eğitim Boyutuyla İnsani Değerler | DET 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ders, temel insani değerleri psikoloji, din ve eğitim boyutlarıyla incelemeyi, değerlerin bilgisi, içeriği ve kapsamını analiz etmeyi ve eğitim süreçlerine dahil edilmesi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | İnsani değerler bağlamında; sevgi, saygı, sorumluluk, adalet, sabır, doğruluk, iffet, şükür, şefkat ve merhamet, güven, vefa, cömertlik, diğerkamlık, kanaatkarlık, tevazu ve hoşgörü |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel insani değerleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Psikoloji, din ve eğitim yönüyle insani değerlerin içeriğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İnsani değerlerin içerik ve kapsamını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İnsani değerlerin birey ve toplum açısından önem ve işlevini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İnsani değerlerin öğrenme sürecine nasıl ve hangi boyutlarıyla dahil edilebileceğine dair strateji geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ahlak ve Değer Kavramı | |
| 2 | Değerler Eğitimini Gerekli Kılan Nedenler | |
| 3 | Adalet, Güven | |
| 4 | Sevgi, Saygı | |
| 5 | Tevazu, Hoşgörü | |
| 6 | Sorumluluk, Sabır | |
| 7 | Şefkat, Merhamet | |
| 8 | Doğruluk, Dürüstlük | |
| 9 | Cesaret, Cömertlik | |
| 10 | Diğergamlık, Sadakat | |
| 11 | Şükür, Kanaat | |
| 12 | Affedicilik/Bağışlama | |
| 13 | Girişimcilik, Özgüven | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınları 2. Kaymakcan, R. - Uyanık, M. (2007). Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, DEM Yayınları 3. Çağrıcı, M. (2006). Anahatlarıyla İslam Ahlakı, Ensar Yayınları. 4. Hökelekli, H. (2013). Psikoloji, din ve eğitim yönüyle insani değerler. DEM Yayınları 5. Adler, A. (2015). İnsan Tabiatını Tanıma. Türkiye İş Bankası Yayınları 6. İslam Ansiklopedisi. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları 7- Gazzali (2011). İhyau Ulumi’d-Din. Bedir Yayınları 8- Hökelekli, H. (2011). Ailede, okulda ve toplumda değerler psikolojisi ve eğitimi. Timaş Yayınları 9- Tarhan, N. (2016). Değerler psikolojisi ve İnsan&güzel insan modeli. Timaş yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır | ||||||
| 6 | Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel insani değerleri tanır | |||||||
| 2 | Psikoloji, din ve eğitim yönüyle insani değerlerin içeriğini kavrar | |||||||
| 3 | İnsani değerlerin içerik ve kapsamını analiz eder | |||||||
| 4 | İnsani değerlerin birey ve toplum açısından önem ve işlevini açıklar | |||||||
| 5 | İnsani değerlerin öğrenme sürecine nasıl ve hangi boyutlarıyla dahil edilebileceğine dair strateji geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||