| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Değerler Eğitiminde Etkinlik ve Materyal Geliştirme | DET 515 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Geliştirilmesi istenilen değerlerin nasıl verileceğine yönelik yapılandırmacı yaklaşıma göre etkinlik geliştirme becerisini kazandırmak. Değer eğitimine sınıf içinde ya da dışında kullanılabilecek, yazınsal, görsel materyal geliştirmek. Aynı zamanda bu eğitimin bağlamında oyunlar ve oyun materyalleri geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Etkinlik geliştirmede uyulacak ilkeler. Evrensel, ulusal ve ahlaki değerlere yönelik etkinlik geliştirme. Sosyal Kulüplere ve sınıf dışı öğrenme ortamına yönelik etkinlik geliştirme. Materyal geliştirmede uyulacak ilkeler. Eğitim materyali geliştirmede kullanılan temel kavramlar. Değerler eğitimine yönelik afişler, kolajlar, diyagram, diyoramlar, üç boyutlu malzemeler tasarlama, eğitsel oyun ve materyalleri, kuklalar, mobiller, yazılı ürünler ve bilgisayar destekli materyaller tasarlama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Evrensel, ulusal ve ahlaki değerlere yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sosyal kulüplere ve sınıf öğrenme ortamlarına yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Materyal geliştirmede uyulacak ilkeleri fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Farklı materyal tasarlama tekniklerini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Hangi değer için hangi materyali tasarlayacağına karar verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve etkinlik geliştirmede uyulacak ilkeler – Geliştirilecek etkinliklerin hangi değerlerle ilgili olacağının tespit edilmesi- Uygulama sürecine katılacak öğrencilerin uygulama alanlarını tespit etmesi | Evrensel değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma |
| 2 | Evrensel değerlere dair etkinlik geliştirilmesi ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi | Evrensel değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma |
| 3 | Ulusal değerlere dair etkinlik geliştirilmesi ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi | Ulusal değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma |
| 4 | Ahlaki değerlere dair etkinlik geliştirilmesi ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi | Ahlaki değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma |
| 5 | Sosyal Kulüpler kapsamında değerler eğitimine yönelik etkinlik geliştirme ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi | Sosyal Kulüplere yönelik etkinlik materyalleri araştırma |
| 6 | Sınıf Dışı öğrenme ortamları için etkinlik geliştirme ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi | Sınıf dışı öğrenme ortamlarının neler olabileceğini araştırma ve buna yönelik materyal geliştirme |
| 7 | Ara sınav | Sınava hazırlık |
| 8 | Materyal geliştirmede uyulacak ilkeler, eğitim materyali geliştirmede kullanılan temel kavramlar ve Örnek materyallerin tanıtımı ve incelenmesi | |
| 9 | Değerler eğitimine yönelik afiş ve kolajlar tasarlama | |
| 10 | Değerler eğitimine yönelik mobil tasarlama | |
| 11 | Değerler eğitimine yönelik üç boyutlu malzemeler tasarlama | |
| 12 | Değerler eğitimine yönelik eğitsel oyun ve materyalleri tasarlama | |
| 13 | Değerler eğitimine yönelik yazılı ürünler ve bilgisayar destekli materyaller tasarlama | |
| 14 | Genel değerlendirme ve Tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2010). Helik: Karakter Okulu Ana- baba seti. İstanbul: Edam Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır | ||||||
| 6 | Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Evrensel, ulusal ve ahlaki değerlere yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır. | |||||||
| 2 | Sosyal kulüplere ve sınıf öğrenme ortamlarına yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır. | |||||||
| 3 | Materyal geliştirmede uyulacak ilkeleri fark eder. | |||||||
| 4 | Farklı materyal tasarlama tekniklerini fark eder. | |||||||
| 5 | Hangi değer için hangi materyali tasarlayacağına karar verir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||