| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Edebî Eserlerdeki Değerler | DET 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tuba Demirtaş Tolaman |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk Edebiyatının çeşitli türlerindeki eserlerin aktardığı değerleri ortaya çıkarmak ve değerlerin öğrencilere bu eserler vasıtasıyla aktarımını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Edebi eser: tanımı ve türleri, değer kavramı ve türleri: estetik değerler, iktisadî değerler, sosyal değerler, dinî değerler, siyasi değerler, teorik değerler ve bu değerlerin edebî eserlerdeki yansımaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk edebiyatının nazım türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 2 | Türk edebiyatının nesir türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 3 | Edebî eserlerdeki estetik değerleri fark eder. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Edebî eserlerdeki iktisadî değerleri ortaya çıkarır. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 5 | Edebî eserlerdeki sosyal değerleri keşfeder. | Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Edebî eserlerdeki dinî değerleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 7 | Edebî eserlerdeki siyasi değerleri ortaya çıkarır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | |
| 8 | Edebî eserlerdeki teorik değerleri fark eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Edebî eser: tanımı ve türleri | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 2 | Edebî eser: tanımı ve türleri | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 3 | Değer kavramı ve türleri | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 4 | Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 5 | Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 6 | İktisadî değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 7 | İktisadî değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 8 | Sosyal değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 9 | Ara sınav | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 10 | Sosyal değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 11 | Dinî değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 12 | Siyasi değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 13 | Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| 14 | Estetik değerler ve edebî eserlerdeki yansımaları | Konu ile ilgili literatür incelenir. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çotuksöken, Y. (2002). Edebiyat dersleri üzerine gözlemler. Nasıl Bir Edebiyat Eğitimi Çalıştayı. İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır | ||||||
| 6 | Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk edebiyatının nazım türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler. | |||||||
| 2 | Türk edebiyatının nesir türündeki eserlerinde aktarılan değerleri belirler. | |||||||
| 3 | Edebî eserlerdeki estetik değerleri fark eder. | |||||||
| 4 | Edebî eserlerdeki iktisadî değerleri ortaya çıkarır. | |||||||
| 5 | Edebî eserlerdeki sosyal değerleri keşfeder. | |||||||
| 6 | Edebî eserlerdeki dinî değerleri belirler. | |||||||
| 7 | Edebî eserlerdeki siyasi değerleri ortaya çıkarır. | |||||||
| 8 | Edebî eserlerdeki teorik değerleri fark eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||