Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Değerler Sosyolojisi, Eğitim ve Din DEG 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yoktur

Önerilen Seçmeli Dersler

yoktur

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör Ayşegül KIRTEL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Değerler sosyolojisinin din ve eğitimle ilişkisi ve eğitim süreçlerindeki yerinin bilinmesi ve nasıl uygulanacağının bilinmesi

Dersin İçeriği

Değerler sosyolojisinde temel yaklaşımlar

  Toplumsal değerlerin din ve eğitimle ilişkisi

  Toplumsal değerlerin eğitimdeki yeri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Zengin, M. ve Diğerleri, (2015). Din, Ahlak ve Değerler Öğretimi İçin Eğitsel Oyunlar, Dem Yayınları, İstanbul.

Ders Kaynakları

 

Korkmaz, A. (2014). Değerler Sosyolojisi, Toplum Bilimleri Dergisi, Temmuz - Aralık 7 (14) : 51-78.

Okumuş, E. (2014). Değer ve Din İstismarı, JASSS, Sayı 24, ss. 13-31.

Zabun, B. (2013).  Değerlerin Sosyolojik Öğretimi: Ortaöğretim Sosyoloji Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin Analizi, Akademik Bakış Dergisi, Sayı 38, ss. 1-11.

Hökelekli, H. (2006). Gençlik, Din ve Değerler Piskolojisi, Dem Yayınları, İstanbul.

Mehmedoğlu, Ali U. (2006). İlâhiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Yönelimleri ve Dindarlık-Değer İlişkisi, (M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Örneği), M.Ü. İlâhiyat Fakültesi Dergisi 30, ss.133-167.

Özensel, E. (2003). Sosyolojik bir olgu olarak değer. Değerler

Eğitimi Dergisi, 1 (3), 217-239.

Esmer, Y. (1999). Devrim, Evrim, Statüko; Türkiye’de Sosyal Siyasal Ekonomik Değerler, Tesev Yayınları, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.
2 Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.
3 Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.
4 Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.
5 Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.
6 Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
7 Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.
8 Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.
9 Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.
10 Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.
11 Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.
12 Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 2 15 30
Final 2 10 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
dersAKTSKredisi 6