| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Sözlü Tarih | SBE 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ayşegül KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarının lisansüstü düzeyde geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Sözlü tarihin tanımı, tarihçesi, sözlü tarih konuları, sözlü tarih projesi geliştirme aşamaları, sözlü tarih örneklerinin incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sözlü tarih ve uygulamalarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Sözlü tarih konularını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sosyal bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Sözlü tarihin tanımı ve tarihçesi | |
| 3 | Sözlü tarih için ana konular | |
| 4 | Sosyal Bilgiler öğretiminde sözlü tarihin yeri | |
| 5 | Sosyal Bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamaları | |
| 6 | Konu belirleme | |
| 7 | Görüşme sorularının oluşturulması | |
| 8 | Görüşme | |
| 9 | vize | |
| 10 | Görüşme kayıtlarının çözümlenmesi | |
| 11 | Metin yazımı | |
| 12 | Sözlü tarih örneklerinin incelenmesi | |
| 13 | Sözlü tarih örneklerinin incelenmesi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Caunce, S.(2011) Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi, İstanbul: Tarih vakfı yurt yayınları İlyasoğlu, A., Kayacan, G.(2006) Kuşaklar, Deneyimler, Tanıklıklar Türkiye´de Sözlü Tarih Çalışmaları Konferansı, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları Leavy,P.(2011). Oral History, Understanding Qualitative Research, New York: Oxford University Press. Neyzi, L.(2004) Ben Kimim / Türkiye´de Sözlü Tarih, Kimlik ve Öznellik. İstanbul: İletişim Yayınları Sağlam, M.(2014) Sözlü Tarih Yöntemiyle 1970´ler İlkokul Öğrencileri. Ankara: Gece Kitaplığı Thompson, P.(1999) ,Geçmişin Sesi Sözlü Tarih, İstanbul: Tarih vakfı yurt yayınları . |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Sözlü tarih ve uygulamalarını kavrar. |
| 2 | Sözlü tarih konularını değerlendirir. |
| 3 | Sosyal bilgilerde sözlü tarih projeleri geliştirme aşamalarını değerlendirir. |
| 4 | Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih uygulamalarını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||