| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Demokrasi Eğitimi | SBE 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Demokrasi eğitiminin her yönüyle yüksek lisans düzeyinde eleştirel olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Demokrasinin tanımı, tarihçesi, demokrasi eğitim ilişkisi, demokrasi eğitimi ve sosyal bilgiler, okul ve ailede demokrasi, demokrasi eğitimi uygulamaları, ilk ve orta eğitimde okul meclisleri, üniversitelerde öğrenci konseyleri, demokrasi eğitimi ve medya, demokrasi eğitiminin sorunları ve çözüm önerileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasiyi ve tarihsel gelişimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Demokrasi ve eğitim ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sosyal Bilgilerin demokrasi eğitimindeki önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Aile ve okulda demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İlk, orta ve yüksek öğrenimde demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Demokrasi eğitimi ve medya ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Demokrasi eğitiminde sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Demokrasi kavramı | |
| 3 | Demokrasinin tarihsel arka planı | |
| 4 | Demokrasi ve eğitim ilişkisi | |
| 5 | Demokrasi eğitimi ve Sosyal Bilgiler | |
| 6 | Ailede demokrasi eğitimi | |
| 7 | Okulda demokrasi eğitimi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Demokrasi eğitimi uygulamaları | |
| 10 | İlk ve orta öğretimde okul meclisleri | |
| 11 | Üniversitelerde öğrenci konseyleri | |
| 12 | Demokrasi eğitimi ve medya | |
| 13 | Demokrasi eğitimi sorunlar ve çözüm önerileri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. BÜYÜKKARAGÖZ, Savaş (1990), Demokrasi Eğitimi, (Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlar). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | nındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki teorik yaklaşımlar, paradigmalar ve tartışmaları değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, sosyolojik, felsefi ve epistemolojik temellerini değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasiyi ve tarihsel gelişimini kavrar. | |||||||
| 2 | Demokrasi ve eğitim ilişkisini değerlendirir. | |||||||
| 3 | Sosyal Bilgilerin demokrasi eğitimindeki önemini değerlendirir. | |||||||
| 4 | Aile ve okulda demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. | |||||||
| 5 | İlk, orta ve yüksek öğrenimde demokrasi eğitimine ilişkin uygulamaları analiz eder. | |||||||
| 6 | Demokrasi eğitimi ve medya ilişkisini değerlendirir. | |||||||
| 7 | Demokrasi eğitiminde sorunları ve çözüm önerilerini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||