Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Aktüel Problemler SBE 609 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF KESKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları AYŞEGÜL KIRTEL
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Eğitim hiç şüphesiz o toplumun siyasi gidişatı ve siyasi eğilimlerine bağlı olarak şekillenen bir toplumsal kurumdur. Özneyi bireye dönüştüren kurumsal eğitim siyasi eğilimden beslenir ve şekillenirken yetişen nesilleri belli bir yere kadar politize etmektedir. Bu politize olma sürecine giden yolda toplumdaki mevcut eğitim modeli, yapılan düzenlemeler, yapılan düzenlemelerin sıklığı, eğitimde istikrarsızlık, eğitimde işlevi olan tampon kurumlar, toplumsal modelde ve dünyadaki başat ideolojik eğilimler eğitimin herhangi bir alanında yetkinleşme aşaması için farkında olunması gereken kavramlar ve konulardır.
Dersin İçeriği Eğitim felsefeleri ve pratikteki durum
Güncel eğitimdeki nitelik problemleri
İdeolojiler ve eğitim
Eğitimde klasik ve çağdaş yaklaşımların değerlendirilmesi
Kitlesel eğitim ve radikal pedagoji eleştirisi
Türkiye’deki mevcut eğitim modeli(4+4+4) değerlendirilmesi
Türk Eğitim modelinde yetiştirilmek istenen insan profili
Eğitim kademelerine göre değişen problemler
Eğitim teorileri üzerinden Türk Eğitim modelinin eleştirisi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mevcut eğitim modelini tanır ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Eğitim felsefelerini ve pratikteki yansımalarını fark eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Kitlesel eğitim ve radikal pedagojiyi karşılaştırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kademelere göre değişen eğitim problemlerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Türk eğitim modeli ve dünyadaki eğitim modellerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Eğitimde güncel problemlere karşı farkındalık kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim felsefeleri ve pratikteki durum
2 Güncel eğitimdeki nitelik problemleri
3 İdeolojiler ve eğitim
4 İdeolojiler ve eğitim
5 Eğitimde klasik ve çağdaş yaklaşımların değerlendirilmesi
6 Eğitimde klasik ve çağdaş yaklaşımların değerlendirilmesi
7 Kitlesel eğitim ve radikal pedagoji eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Türkiye’deki mevcut eğitim modeli(4+4+4) değerlendirilmesi
10 Türk Eğitim modelinde yetiştirilmek istenen insan profili
11 Eğitim kademelerine göre değişen problemler
12 Eğitim kademelerine göre değişen problemler
13 Eğitim teorileri üzerinden Türk Eğitim modelinin eleştirisi
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. CEVİZCİ, Ahmet, Eğitim Felsefesi, Say yayınları, 2010
2. KÖKEN, Gülnihal, İlkçağda Eğitim Felsefesi, 2003
3. ÖRS, Birsen,19.yy’dan 20.yy’a Modern Siyasal İdeolojiler,Bilgi Üniv. Yayınları, 2013
4. ÇAHA, Ömer, ŞAHİN, Bican, Dünyada ve Türkiye´de Siyasal İdeolojiler, Orion Kitabevi, 2013
5. ARSLAN; Fahrettin, İlimler Ve İdeolojiler, Yeni Zamanlar, Sahaf
6. APPLE; Michael, Eğitim ve İktidar, Kalkedon Yayınları,2006
7. İNAL, Kemal, Eğitim ve İktidar, Ütopya Yayınevi,2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 nındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki teorik yaklaşımlar, paradigmalar ve tartışmaları değerlendirir.
7 Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, sosyolojik, felsefi ve epistemolojik temellerini değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Mevcut eğitim modelini tanır ve analiz eder.
2 Eğitim felsefelerini ve pratikteki yansımalarını fark eder
3 Kitlesel eğitim ve radikal pedagojiyi karşılaştırabilir.
4 Kademelere göre değişen eğitim problemlerini analiz eder.
5 Türk eğitim modeli ve dünyadaki eğitim modellerini tanır
6 Eğitimde güncel problemlere karşı farkındalık kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
dersAKTSKredisi 6