| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi | SBE 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilginin yapısını oluşturan olgu, kavram ve genellemeleri fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kavramların özelliklerini ve önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kavram yanılgılarını ve yanılgıların nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kavram öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Olgu, kavram ve genellemeler. | |
| 2 | Kavram nedir? Kavram öğretimin önemi. | |
| 3 | Kavram öğrenme ve öğretimi | |
| 4 | Kavram öğrenme ve öğretimi | |
| 5 | Sosyal bilgiler programında kavramlar | |
| 6 | Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri | |
| 7 | Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Kavram yanılgıları | |
| 10 | Kavram yanılgıları | |
| 11 | Makale İncelemeleri | |
| 12 | Makale İncelemeleri | |
| 13 | Kavram öğretimi teknik ve materyallerini kullanarak kavram öğretimi tasarlama | |
| 14 | Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bilginin yapısını oluşturan olgu, kavram ve genellemeleri fark eder. |
| 2 | Kavramların özelliklerini ve önemini açıklar. |
| 3 | Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini fark eder. |
| 4 | Kavram yanılgılarını ve yanılgıların nedenlerini açıklar. |
| 5 | Kavram öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||