Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi SBE 614 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilginin yapısını oluşturan olgu, kavram ve genellemeleri fark eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kavramların özelliklerini ve önemini açıklar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini fark eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kavram yanılgılarını ve yanılgıların nedenlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Kavram öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Olgu, kavram ve genellemeler.
2 Kavram nedir? Kavram öğretimin önemi.
3 Kavram öğrenme ve öğretimi
4 Kavram öğrenme ve öğretimi
5 Sosyal bilgiler programında kavramlar
6 Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri
7 Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri
8 ARA SINAV
9 Kavram yanılgıları
10 Kavram yanılgıları
11 Makale İncelemeleri
12 Makale İncelemeleri
13 Kavram öğretimi teknik ve materyallerini kullanarak kavram öğretimi tasarlama
14 Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 nındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki teorik yaklaşımlar, paradigmalar ve tartışmaları değerlendirir.
7 Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, sosyolojik, felsefi ve epistemolojik temellerini değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Bilginin yapısını oluşturan olgu, kavram ve genellemeleri fark eder.
2 Kavramların özelliklerini ve önemini açıklar.
3 Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini fark eder.
4 Kavram yanılgılarını ve yanılgıların nedenlerini açıklar.
5 Kavram öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
dersAKTSKredisi 6