| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi | SBE 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilginin yapısını oluşturan olgu, kavram ve genellemeleri fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kavramların özelliklerini ve önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kavram yanılgılarını ve yanılgıların nedenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kavram öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Olgu, kavram ve genellemeler. | |
| 2 | Kavram nedir? Kavram öğretimin önemi. | |
| 3 | Kavram öğrenme ve öğretimi | |
| 4 | Kavram öğrenme ve öğretimi | |
| 5 | Sosyal bilgiler programında kavramlar | |
| 6 | Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri | |
| 7 | Kavram öğretim stratejileri, teknik ve materyalleri | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Kavram yanılgıları | |
| 10 | Kavram yanılgıları | |
| 11 | Makale İncelemeleri | |
| 12 | Makale İncelemeleri | |
| 13 | Kavram öğretimi teknik ve materyallerini kullanarak kavram öğretimi tasarlama | |
| 14 | Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | nındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki teorik yaklaşımlar, paradigmalar ve tartışmaları değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, sosyolojik, felsefi ve epistemolojik temellerini değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilginin yapısını oluşturan olgu, kavram ve genellemeleri fark eder. | |||||||
| 2 | Kavramların özelliklerini ve önemini açıklar. | |||||||
| 3 | Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini fark eder. | |||||||
| 4 | Kavram yanılgılarını ve yanılgıların nedenlerini açıklar. | |||||||
| 5 | Kavram öğretimine yönelik uygulamalı çalışmalar yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||