| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgilerde Beceri Temelli Eğitim | SBE 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, |
| Dersin Yardımcıları | AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler Programında yer alan temel becerilerin kazandırılmasına yönelik beceri geliştirmek amaçlanmıştır |
| Dersin İçeriği | Eleştirel, Yaratıcı düşünme, İletişim, Araştırma, Problem çözme, Karar verme becerisi, Zaman ve kronolojiyi algılama becerisi, Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi, Girişimcilik becerisi, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi, zaman ve mekanı algılama becerisi, Empati becerisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimde yer alan becerilerin mahiyetini ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sosyal Bilgiler eğitiminde yer alan becerilere yönelik etkinlik tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı | |
| 2 | Eleştirel düşünme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 3 | Yaratıcı düşünme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 4 | İletişim becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 5 | Araştırma becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 6 | Problem çözme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 7 | Karar verme becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Zaman ve kronolojiyi algılama becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 10 | Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi ve zaman ve mekanı algılama becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 11 | Girişimcilik becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 12 | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 13 | Empati becerisi nedir? Nasıl kazandırılır? Bu beceriyle ilgili etkinlik tasarlama | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Özdemir Orhan, (2008), Eleştirel Düşünme, KRİTER BASIM YAYIN DAĞITIM 2. Özözer Yekta, (2008), Ne Parlak Fikir Yaratıcı Düşünme Yöntemleri, Sistem Yayıncılık 3. Kalaycı Nurdan ( 2001), Sosyal Bilgilerde Problem Çözme ve Uygulamalar, Gazi Kitapevi 4. Raelynne P. Rein / Rachel Rein (2000). Çocuğunuzun Beceri ve Yeteneklerini Nasıl Geliştirebilirsiniz? Özgür Yayınları 5. Dianne Schilling, Duygusal Zeka Beceri Eğitimi, Maya Akademi Yayıncılık 6. Tülay Üstündağ, Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Pegem Akademi Yayıncılık |
| Sıra | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili yabancı ve yerli literatürü tarar ve tanır. | X | |||||
| 2 | Nitel araştırma desenlerini tanıyarak, araştırma tasarlar ve bulgularını analiz eder. | ||||||
| 3 | Nicel araştırma desenleri tanıyarak araştırma tasarlar ve hipotezlerini test eder. | ||||||
| 4 | Bütünsel bir yaklaşımla Sosyal Bilgiler Eğitimi ile ilgili uzmanlık düzeyinde akademik çalışma yapabilme yeterliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Sosyal Bilgilerin farklı disiplinlerine ilişkin çalışma yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Sosyal bilgiler eğitimi alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve geliştirebilir. | X | |||||
| 7 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
| 8 | Uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri izleyip eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, uzmanlık alanına ait bilimsel etkinliklere aktif olarak katılır. | X | |||||
| 9 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
| 10 | Doktora eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’nın çeşitli kademelerinde (eğitim-öğretim perspektifi olan çeşitli kademelerde) ve üniversitelerde kendi alanında akademik etkinlikler gerçekleştirir. | X | |||||
| Sıra | SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | nındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki teorik yaklaşımlar, paradigmalar ve tartışmaları değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, sosyolojik, felsefi ve epistemolojik temellerini değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimde yer alan becerilerin mahiyetini ve önemini kavrar. | |||||||||||||||||
| 2 | Sosyal Bilgiler eğitiminde yer alan becerilere yönelik etkinlik tasarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||