| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının Öğretimi | SBE 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretimi husususun kavranılmasını sağlamak. Sosyal Bilgiler eğitiminde çağdaş öğretim yaklaşımlarının kazanılmasını gerçekleştirmek. Öğrencilerin alan eğitimi bilgilerinin gelişimine katkı sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Sosyal Bilgiler eğitimi sürecinde Osmanlı Tarihi konularının öğretilmesi sürecinde tarihten günümüze yaşanan değişim ve güncellemeler. Osmanlı Tariih öğretimine ilişkin kazandırılan öğretim yöntem ve tekniklerinin sosyal bilgiler eğitimi içerisinde kullanılması. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretimi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Sosyal Bilgiler Eğitim Programının İncelenmesi. Sosyal Bilgiler Eğitim Programında 7. Sınıf Ders Kitabının Osmanlı Tarihi Konularının incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Osmanlı Tarihi öğretim yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Yabancı ülkelerin tarih ders kitaplarında Osmanlı Tarihinin öğretimi, Osmanlı ve Türk algısı ve anlatımının incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Gelişimi. Tarihsel Düşünme Becerileri | Kaynak kitap ve ders notları |
| 2 | Sosyal Bilgiler Eğitim Programının İncelenmesi. Sosyal Bilgiler Eğitim Programında 7. Sınıf Ders Kitabının Osmanlı Tarihi Konularının incelenmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 3 | Osmanlı Tarihi öğretim yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 4 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde yerel tarih kullanımının incelenmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 5 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde tarihsel empati gerçekleştirebilmenin değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 6 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde edebi ürün (hikâye, masal, desten vs.) ve filmlerin kullanımının değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 7 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde tarihsel kanıt gerçekliği açısından birincil ve ikincil elden kaynakların kullanımının değerlendirilmesi | Kaynak kitap ve ders notları |
| 8 | Vize Sınavı Haftası | Kaynak kitap ve ders notları |
| 9 | Osmanlı Tarihi Konularının öğretiminde görsel kullanımının ve sanal müze gezisi gerçekleştirmenin, Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | |
| 10 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde kavram öğretiminin etkisinin değerlendirilmesi | |
| 11 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde hikâye anlatım yönteminin etkililiğinin değerlendirilmesi | |
| 12 | Yabancı ülkelerin tarih ders kitaplarında Osmanlı Tarihinin öğretimi, Osmanlı ve Türk algısı ve anlatımının incelenmesi | |
| 13 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | X | |||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretimi | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 2 | Sosyal Bilgiler Eğitim Programının İncelenmesi. Sosyal Bilgiler Eğitim Programında 7. Sınıf Ders Kitabının Osmanlı Tarihi Konularının incelenmesi | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 3 | Osmanlı Tarihi öğretim yöntemlerinin Sosyal Bilgiler Eğitimine katkısının değerlendirilmesi | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 4 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Osmanlı Tarihi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 5 | Yabancı ülkelerin tarih ders kitaplarında Osmanlı Tarihinin öğretimi, Osmanlı ve Türk algısı ve anlatımının incelenmesi | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||