| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | SBE 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET UYMAZ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET UYMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bir araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir. | Anlatım, Problem Çözme, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Bilimsel araştırmalar ile ilgili teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir. | Proje, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| 4 | Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Kendi akademik çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | Bilimsel araştırma kuralları çerçevesinde bir akademik çalışma hazırlayabilecektir. | Tartışma, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | X | |||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bir araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| 2 | Bilimsel araştırmalar ile ilgili teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümleyebilecektir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 3 | Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecektir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| 4 | Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirebilecektir | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| 5 | Kendi akademik çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecektir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| 6 | Kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecektir. | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| 7 | Bilimsel araştırma kuralları çerçevesinde bir akademik çalışma hazırlayabilecektir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|