| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Nitel Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar | SBE 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Son yıllarda yapılan eğitim araştırmalarında nitel araştırma yöntemleri tercih edilen yöntemlerdendir. Bu yöntemi tanımak ve unsurlarını bilmek, uygulamak bu nispette önemlidir. Bu ders ile konu alanına yönelik çalışan araştırmacıların bu yolu sağlıklı ve doğru olarak kullanmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | 1- Nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içindeki yeri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nitel araştırmanın bilimsel araştırma geleneği içindeki yeri | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 2 | Nitel Araştırma desenleri | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 3 | Nitel araştırma süreci | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 4 | Nitel Araştırmada Örneklem | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 5 | Veri toplama yöntemleri: Görüşme ve çeşitleri, görüşme sorusu hazırlama | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 6 | Veri toplama yöntemleri: Gözlem ve çeşitleri | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 7 | Veri toplama yöntemleri: Doküman ve Söylem analizi | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 8 | Ara Sınav | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 9 | Veri toplama yöntemleri: Mecazlar | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 10 | Nitel veri Analizi: Betimsel ve İçerik Analizi | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 11 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 12 | Nitel verileri akademik yazı haline getirme | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 13 | Nitel araştırmada etik | Kaynaklarda bulunan ilgili kısımlar okunacaktır. |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Yıldırım, A ve H. Şimşek (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin yayınevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||