| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Vatandaşlık Eğiimi | SBE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da Vatandaşlık Eğitimi | |
| 3 | Ortaçağ ve Yeniçağın Başlarında Vatandaşlık Eğitimi | |
| 4 | Devrimler Çağında Vatandaşlık Eğitimi | |
| 5 | 2.Meşrutiyet ve Osmanlı’da Vatandaşlık Eğitiminin Ortaya Çıkışı | |
| 6 | Cumhuriyet’ten Günümüze Vatandaşlık Eğitimi | |
| 7 | Vatandaşlık Eğitim Modelleri | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ulusal Vatandaşlık Eğitimi | |
| 10 | Küresel Vatandaşlık Eğitimi | |
| 11 | Vatandaşlık eğitimi ve kimlik oluşumu | |
| 12 | Yurttaş ve “öteki “ | |
| 13 | Vatandaşlık eğitiminde demokrasi ve eşitlik vurgusu | |
| 14 | Çok kültürlülük ve vatandaşlık eğitimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çelik, H. (2019). Vatandaşlık Eğitimi Üzerine. İstanbul: Kriter Yayınları. Heater, D. (2007 ).Yurttaşlığın Kısa Tarihi, Ankara: İmge Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Vatandaşlık eğitiminin batıda ortaya çıkış sürecini açıklar. | |||||||
| 2 | Eski Yunan ve Roma’da vatandaşlık eğitim yapısını karşılaştırır. | |||||||
| 3 | Devrimlerin vatandaşlık eğitimi üzerindeki etkisini değerlendirir. | |||||||
| 4 | Meşrutiyetin ilanının vatandaşlık eğitimine etkisini açıklar. | |||||||
| 5 | Cumhuriyetten günümüze vatandaşlık eğitiminde yaşanan gelişmeleri değerlendirir. | |||||||
| 6 | Vatandaşlık eğitim modellerini karşılaştırır. | |||||||
| 7 | Ulusal vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | |||||||
| 8 | Küresel vatandaşlık eğitimi ve etkilerini değerlendirir. | |||||||
| 9 | “Öteki” kavramının vatandaşlık eğitimindeki yerini açıklar. | |||||||
| 10 | Demokrasi, eşitlik, kimlik, dünya vatandaşlığı, çok kültürlülük ekseninde vatandaşlık eğitiminin önemini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||