| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Yayın Nasıl Yazılır? | SBE 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYMAZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile lisansüstü çalışmaya yeni başlamış olan akademisyen adayına bir bilimsel yayının nasıl yazıldığı, tez, makale, bildiri, kitap/bölümü metinlerinin nasıl oluşturulduğu, bu yapılırken nelere nasıl dikkat edilmesi gerektiği teorik ve uygulamalı olarak gösterilir. |
| Dersin İçeriği | Bilimsel yayın nedir? |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | "Bilimsel yayın kavramını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
| 2 | Bilimsel yayına ait kavramları (başlık sistemi, giriş, a- | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
| 3 | Tez içeriğini ve tez yazım aşamalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
| 4 | Tezin kuramsal temelini / kavramsal çerçevesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
| 5 | Tezin bulgularının yorumlanmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
| 6 | Tez bildiri farlılığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, |
| 7 | Bilimsel etik kavramını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, |
| 8 | Raporlaştırma sürecini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel yayın nedir? Özellikleri nelerdir? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 2 | Bilimsel yayına ait temel terimler (başlık sistemi, giriş, amaç, önem, yöntem,, bulgu, tartışma, yorumlama, sonuç, öneri, dipnot sistemleri, kapak vs.) ve bunların her bir bilimsel yayın türünde farklılaşma durumu (Örnekler üzerinde çalışma) | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 3 | Bilimsel bir yayın olarak tez neleri içerir? Tez yazımının aşamaları nelerdir? Nasıl belirlenir? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 4 | Bilimsel bir yayın olarak tezin problemi, alt problemleri nasıl belirlenir? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 5 | Bilimsel bir yayın olarak tezin kuramsal temelleri/kavramsal çerçevesi nedir? Nasıl yazılır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 6 | Bilimsel bir yayın olarak tezin yöntemi nasıl belirlenir ve yazılır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Bilimsel bir yayın olarak tezin bulguları nasıl dizayn edilir ve nasıl yorumlanır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 9 | Bilimsel bir yayın olarak tezin sonuç ve öneriler kısmı nasıl yazılır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 10 | Bilimsel bir yayın olarak makalenin tez yazımından ne gibi benzerlikleri ve farklılıkları vardır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 11 | Bilimsel bir yayın olarak bildirinin tez yazımından ne gibi benzerlikleri ve farklılıkları vardır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 12 | Bilimsel bir yayın olarak kitap bölümü tez yazımından ne gibi benzerlikleri ve farklılıkları vardır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 13 | Bilimsel etik nedir? Nasıl sağlanır? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 14 | Bilimsel çalışmanın raporlaştırılmasında başka nelere dikkat edilir? | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Tez Çalışması Nasıl Yapılır? http://www.istatistikmerkezi.com/kitap_indir,tez-calismasi-nasil-yapilir,10.html |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | "Bilimsel yayın kavramını kavrar. | |||||||
| 2 | Bilimsel yayına ait kavramları (başlık sistemi, giriş, a- | |||||||
| 3 | Tez içeriğini ve tez yazım aşamalarını açıklar | |||||||
| 4 | Tezin kuramsal temelini / kavramsal çerçevesini açıklar | |||||||
| 5 | Tezin bulgularının yorumlanmasını kavrar. | |||||||
| 6 | Tez bildiri farlılığını açıklar. | |||||||
| 7 | Bilimsel etik kavramını kavrar. | |||||||
| 8 | Raporlaştırma sürecini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||