| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimlerde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi | SBE 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimlerde öğrenme ve düşünme becerilerinin gelişimini sağlayabilmektir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde öğrenme yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilir. Düşünme becerileri (yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı, analitik vb.) hakkında bilgi sahibi olur. Sosyal bilimlerde süreci, kazanımları ve düşünme becerilerinin gelişimini dikkate alarak tasarlar ve değerlendirir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Düşünme becerilerini ve yollarını tanır. | ||
| 2 | Öğrencilerinin düşünme becerilerine katkıda bulunacak etkinlikler hazırlar. | ||
| 3 | Düşünmeyi düşünür. | ||
| 4 | Konuyla ilgili düşünürleri tanır. | ||
| 5 | Üst düzey düşünme becerilerini harekete geçirecek etkinlikler tasarlar. | ||
| 6 | Empatik düşünme becerisi kazanır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilimlerde öğrenmenin temel kavramları | |
| 2 | Öğrenme türleri | |
| 3 | Öğrenme türleri | |
| 4 | Öğrenme türleri | |
| 5 | Düşünme ve düşünce gelişimi temel kavramlar | |
| 6 | Düşünme türleri | |
| 7 | Düşünme türleri | |
| 8 | Düşünme türleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 11 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 12 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 13 | Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Baron, J. B. E., & Sternberg, R. J. (1987). Teaching thinking skills: Theory and practice. WH Freeman/Times Books/Henry Holt & Co. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Düşünme becerilerini ve yollarını tanır. | |||||||
| 2 | Öğrencilerinin düşünme becerilerine katkıda bulunacak etkinlikler hazırlar. | |||||||
| 3 | Düşünmeyi düşünür. | |||||||
| 4 | Konuyla ilgili düşünürleri tanır. | |||||||
| 5 | Üst düzey düşünme becerilerini harekete geçirecek etkinlikler tasarlar. | |||||||
| 6 | Empatik düşünme becerisi kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 290 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||