| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Literatür İncelemeleri | SBE 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Ayşegül KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal bilgiler öğretimi alanında yapılan araştırmaları inceleyerek günümüz sosyal bilgiler öğretimine ilişkin perspektif oluşturmak. Alandaki gelişmeleri değerlendirmek Alandaki problemleri tespit ederek çözüm önerileri geliştirmeye çalışmak. |
| Dersin İçeriği | Sosyal bilgiler öğretime kaynaklık eden eserlerin araştırılması- Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe ve yabancı kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe ve yabancı makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden bildirilerin ve sitelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması- Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin literatürü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 2 | Sosyal bilgiler öğretime kaynaklık eden eserlerin araştırılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 3 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 4 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 5 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 6 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan kitapların tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 7 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden sitelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | |
| 8 | Ara sınav | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 9 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 10 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden Türkçe makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 11 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 12 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden yabancı dilde yazılan makalelerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 13 | Sosyal bilgiler dersine kaynaklık eden bildirilerin tanıtılması ve içeriğinin tartışılması | Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
| 14 | Tüm literatürü karşılaştırmalı olarak inceleme ve tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Münire Erden, Sosyal Bilgiler Öğretimi; Tarihsiz. [2]Veysel Sönmez, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara 1999 [3] Cemil Öztürk, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebi Ürünler ve Yazılı Materyaller; [4] Social studies -Yayınlanan tüm sayılar [5]İnternational Journal of Social Education -Yayınlanan tüm sayılar [50 ye yakın makale kitap ve dergi] [6] www.yok.gov.tr/teztarama (adresinden edinilen alana özgü dergiler [7] Üniversitelere ait dergiler [8] Uluslar arası ve ulusal dergiler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sosyal bilgilere konu olan disiplinlerdeki kuramsal bilgileri çeşitli yönleriyle yorumlar ve analiz eder. | ||||||
| 7 | Sosyal Bilgiler eğitiminin tarihsel, felsefi, toplumsal ve pedagojik temellerini analiz eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilgiler eğitimine ilişkin literatürü tanır. | |||||||
| 2 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin literatürü (kitap- makale ve tezleri) karşılaştırır. | |||||||
| 3 | Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin yerli ve yabancı literatürü karşılaştırır. | |||||||
| 4 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin gelişmeleri yakından tanır ve değerlendirir. | |||||||
| 5 | Sosyal bilgiler öğretimine ilişkin problemleri tanır ve çözüm önerileri getirir. | |||||||
| 6 | Sosyal bilgiler öğretimine kaynaklık eden eserleri değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||