Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarih Ders Kitaplarına İlişkin Literatür İncelemesi TRE 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarih ders kitaplarıyla ilgili çalışmaları inceleyerek tarih eğitimine ilişkin çıkarımlarda bulunmak
Dersin İçeriği Tarih ders kitaplarına ilişkin makalelerin incelenmesi, Tarih ders kitaplarına ilişkin tezlerin incelenmesi, Tarih ders kitaplarına ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri, yabancı tarih ders kitaplarına ilişkin makalelerin incelenmesi, Yabancı tarih ders kitaplarına ilişkin tezlerin incelenmesi ,Tarih ders kitaplarına ilişkin literatürün karşılaştırmalı analizi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarih ders kitaplarına ilişkin literatürü inceler.
2 Tarih ders kitaplarına ilişkin sorunları tanır ve çözüm önerileri geliştirir.
3 Yabancı ders kitaplarında Osmanlı ve Türklere ilişkin çıkarımları değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Türk tarih ders kitaplarına ilişkin makalelerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
3 Türk tarih ders kitaplarına ilişkin makalelerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
4 Türk tarih ders kitaplarına ilişkin makalelerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
5 Türk tarih ders kitaplarına ilişkin tezlerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
6 Türk tarih ders kitaplarına ilişkin tezlerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
7 Türk tarih ders kitaplarına ilişkin tezlerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
8 ARA SINAV
9 Yabancı tarih ders kitaplarına ilişkin makalelerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
10 Yabancı tarih ders kitaplarına ilişkin makalelerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
11 Yabancı tarih ders kitaplarına ilişkin tezlerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
12 Yabancı tarih ders kitaplarına ilişkin tezlerin incelenmesi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
13 Tarih ders kitaplarına ilişkin literatürün karşılaştırmalı analizi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
14 Tarih ders kitaplarına ilişkin literatürün karşılaştırmalı analizi Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Etienne Copeaux Türk tarih tezinden Türk-İslam sentezine : tarih ders kitaplarında (1931-1993). /; çev. Ali Berktay. -- İstanbul : Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1998.
[2] Salih Özbaran. -Tarih öğretimi ve ders kitapları : Buca sempozyumu 29 Eylül 1 Ekim 1994 [Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları : Buca sempozyumu (1994 : İzmir)]. - İstanbul : Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1995.
[3] www.yok.gov.tr/teztarama
[4] Üniversitelere ait dergiler
[5] Uluslar arası ve ulusal dergiler
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 -Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları tarih eğitimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Tarih eğitim alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
3 Tarih eğitim alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3
1 Tarih ders kitaplarına ilişkin literatürü inceler.
2 Tarih ders kitaplarına ilişkin sorunları tanır ve çözüm önerileri geliştirir.
3 Yabancı ders kitaplarında Osmanlı ve Türklere ilişkin çıkarımları değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
dersAKTSKredisi 6