| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sınıf İçi Uygulamalar | YTO 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders dil öğretiminde sınıf içi süreçlerin yapılandırılması ve Türkçenin öğretiminde dil öğretiminin sağlıklı ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesi için ders içi uygulamalarının yapılandırılmasında kullanılacak yöntem ve tekniklerin öğretimini hedeflemektedir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders dil öğretiminde sınıf içi süreçlerin yapılandırılması ve Türkçenin öğretiminde dil öğretiminin sağlıklı ve hızlı bir şekilde gerçekleşmesi için ders içi uygulamalarının yapılandırılmasında kullanılacak yöntem ve tekniklerin öğretimini hedeflemektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapılabilecek uygulamaları tanır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar. | Proje, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal Çerçeve | |
| 2 | Dil Öğretiminin Psikolojik ve Sosyolojik Boyutları | |
| 3 | Dil Öğretiminde Ders Öncesi Hazırlık Süreçleri Sınıf ve Süreç Yönetimi | |
| 4 | Sınıf ve Süreç Yönetimi | |
| 5 | Sınıf İçi Etkinlik ve Uygulamalar II | |
| 6 | Ders İçi Etkinlik Tasarımları I | |
| 7 | Ders İçi Etkinlik Tasarımları II | |
| 8 | Beceri Odaklı Sınıf İçi Uygulamalar I | |
| 9 | Beceri Odaklı Sınıf İçi Uygulamalar II | |
| 10 | Uygulama Sürecinde Bireysel Farklılıklar | |
| 11 | Sınıf İçi Uygulamalarda Kültürel Etkileşim | |
| 12 | Sınıf İçi Uygulamalarda ölçme ve değerlendirme I | |
| 13 | Sınıf İçi Uygulamalarda ölçme ve değerlendirme II | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Develi, Hayati vd. (2017), Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı (1,2), Pegem Yay Şahin, A. vd. (2018), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (Kuramlar, Yaklaşımlar), Pegem Yay. Erden, M .(2018). Sınıf Yönetimi. Arkadaş Yayıncılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yapılabilecek uygulamaları tanır. |
| 2 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik uygulamalar hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||