| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ytö İçin Seviyelere Göre Soru Hazırlama Teknikleri | YTO 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, farklı seviyelerde Türkçe öğrenen yabancı öğrenciler için beceri alanlara göre ölçme değerlendirmeye yönelik soruların hazırlanması |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, Türkçe öğrenmek isteyen yabancı öğrencilerin, temel seviyeden başlayarak ileri seviyelerde bütün beceri alanlarında hangi sorularla ölçme değerlendirme yapılabileceği ve teknik açıdan soruların analizinden oluşmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Seviyelere göre soruları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Seviyelere göre dil öğrenme beceri alanlarını ölçer. | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin seviyesini tespit eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin beceri alanlarındaki durumunu saptar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmesinde soru hazırlama tekniklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar | |
| 2 | Dinleme becerisine yönelik soru hazırlama | |
| 3 | Dinleme becerisinin ölçülmesi | |
| 4 | Okuma becerisine yönelik soru hazırlama | |
| 5 | Okuma becerisinin ölçülmesi | |
| 6 | Konuşma becerisine yönelik soru hazırlama | |
| 7 | Konuşma becerisinin ölçülmesi | |
| 8 | Yazma becerisine yönelik soru hazırlama | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Yazma becerisinin ölçülmesi | |
| 11 | Dil bilgisine yönelik soru hazırlama | |
| 12 | Dil bilgisine yönelik bilgilerin ölçülmesi | |
| 13 | Genel değerlendirme | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Göçer, A. (2014) Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem. Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Allyn and Bacon. 11. Bogdan, R.C.; & Biklen, S.R. (1992). Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B.and William, D. (2003). Assessment for learning. USA: Open UniversityPress. Şengül, M. (İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme v-değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkinliğinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Deniz, Kemalettin; Baykul, Y. (2010). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: Pegem Akademi. Keray Betül (2015). Anlama Becerilerine Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Araştırmalarının İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 16-46. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Seviyelere göre soruları ayırt eder. |
| 2 | Seviyelere göre dil öğrenme beceri alanlarını ölçer. |
| 3 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin seviyesini tespit eder. |
| 4 | Türkçe öğrenen bir yabancı öğrencinin beceri alanlarındaki durumunu saptar. |
| 5 | Yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmesinde soru hazırlama tekniklerini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||