| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğretiminde Beceri Alanlarına Yönelik Etkinlik Modelleri | YTO 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Yabancı dil öğretimine ilişkin beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | 2. Beceri öğretimine ilişkin modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Okuma veya dinleme becerisine yönelik etkinlikler hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yazma veya konuşma becerisine yönelik etkinlikler hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil öğretiminde temel beceri alanlarının tanımlanması, beceri alanlarının yeri ve önemi | |
| 2 | Değişik etkinlik türleri ile dil becerileri arasındaki ilişkiler | |
| 3 | Etkinlik hazırlamada modern yaklaşım ve teknikler-Eylem odaklı yaklaşım-iletişimsel yaklaşım- vs. | |
| 4 | Okuma becerisine yönelik etkinlikler | |
| 5 | Dinleme/izleme (Görsel okuma) becerisine yönelik etkinlikler | |
| 6 | Yazma becerisine yönelik etkinlikler | |
| 7 | Konuşma becerisine yönelik etkinlikler | |
| 8 | Görsel okuma becerisine yönelik etkinlikler | |
| 9 | Becerilerin eşgüdüm içinde kullanıldığı etkinlikler | |
| 10 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılan değişik ders araç gereçlerindeki etkinliklerin beceri öğretimi bağlamında incelenmesi | |
| 11 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
| 12 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
| 13 | Değişik dil becerilerine yönelik materyal hazırlama ve sunma | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | BANDURA, Alain. Le Sentiment D?efficacité Personnelle. Revue Des Sciences Humaines, Avril 2004, No 148. Pp. 42 BOGAARDS, Paul. Aptitude Et Affectivité Dans L?apprentissage Des Langues Étrangère. Paris: Hatier ANDRIANIRINA, H. (2005). La rétroaction : aide à l´apprentissage dans les environnements multimédias d´apprentissage du français langue étrangère. Mémoire pour le Master 2 Recherche. Université Blaise Pascal, Clermont-Ferrand LEHMANN, D. (1993). Objectifs spécifiques en langue étrangère - Les programmes en question. Paris : Hachette. BAGNOLI, Paola ; DOTTI, Eduardo ; PRADERI, Rosina et RUEL, Véronique. La perspective actionnelle: Didactique et pédagogie par l?action en Interlangue. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | 1. Yabancı dil öğretimine ilişkin beceri alanlarını ve amaçlarını tanımlar |
| 2 | 2. Beceri öğretimine ilişkin modern yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur |
| 3 | Okuma veya dinleme becerisine yönelik etkinlikler hazırlar |
| 4 | Yazma veya konuşma becerisine yönelik etkinlikler hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||