| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Dilbilim | YTT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, Türkçe’nin ikinci/yabancı dil öğretimi alanında uzmanlaşmak isteyen kişilere yönelik bir derstir. Bu ders kapsamında, dil edinimi ve öğretimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler sunulmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde, ikinci/yabancı dil eğitimini yalnızca kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almamakta, bu sürecin toplumdilbilimsel ve toplumsalkültürel yönlerine de değinmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bu ders kapsamında, dil edinimi ve öğretimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler sunulmaktadır. Bu bağlamda, odak, sınıflarda son kuramsal bilgilerin uygulanması ve bunların öğrenilmesi üzerinde tutulmaktadır. | ||
| 2 | Dersin içeriğinde, ikinci/yabancı dil eğitimini yalnızca kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almamakta, bu sürecin toplumdilbilimsel ve toplumsalkültürel yönlerine de değinmektedir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygulamalı Dilbilim Alanları | |
| 2 | İkinci Dil ve Yabancı Dil Olgusu | |
| 3 | Eğitim Seti ve Ders Tasarımı Örnekleri | |
| 4 | İkinci ve/veya Yabancı Dil Edinimi | |
| 5 | Sınıf Kuramı ve Uygulamaları | |
| 6 | Türkçe Dil Ailesi Temel Özellikleri | |
| 7 | Türkçe Dil Ailesinin Diğer Aileleriyle Olan Farklılıkları | |
| 8 | Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğrenim/Öğretim Zorlukları | |
| 9 | Yabancı Dil Olarak Türkçenin Güdümlü Öğretim Yöntemleri | |
| 10 | İkinci Dil Olarak Türkçenin Güdümlü Öğretim Yöntemleri | |
| 11 | Türkçe Düşünme Zorlukları | |
| 12 | Türkçe Düşündürme Yöntemleri | |
| 13 | Dil Öğretiminde Kültür Öğesi | |
| 14 | Örnek Uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Alan Davies & Catherine Elder.(Eds.). 2004. Handbook of Applied Linguistics. |
| Ders Kaynakları | Peter Strevens, Applied Linguistics (1990) 11 (2): 113-s-113. doi: 10.1093/applin/11.2.113-s |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bu ders kapsamında, dil edinimi ve öğretimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler sunulmaktadır. Bu bağlamda, odak, sınıflarda son kuramsal bilgilerin uygulanması ve bunların öğrenilmesi üzerinde tutulmaktadır. |
| 2 | Dersin içeriğinde, ikinci/yabancı dil eğitimini yalnızca kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almamakta, bu sürecin toplumdilbilimsel ve toplumsalkültürel yönlerine de değinmektedir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||