| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancılar İçin Türkçe Öğretimi Metin İncelemeleri | YTT 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe seviyeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının hangi seviyelere göre olduğunu ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Türkçenin konularının yabancılara göre zorluk seviyesini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Türk kültürünü metinlerle aktarabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Türkçeyi öğretebilecek ve Türk kültürünü aktarabilecek metinler oluşturabilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Metin tanımı ve Metin Bilgisi | |
| 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçenin seviyeleri | |
| 3 | Temel Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
| 4 | Temel Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
| 5 | Temel Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
| 6 | Temel Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
| 7 | Orta Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
| 8 | Orta Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
| 9 | Orta Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
| 10 | Orta Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
| 11 | Yüksek Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
| 12 | Yüksek Türkçe seviyesi ve metin oluşturma | |
| 13 | Yüksek Türkçe seviyesi metin etkinlikleri | |
| 14 | Yüksek Türkçe seviyesi metin etkinlikleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bayyurt, Y.; Yaylı, D. (2009). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Z. (1994). İkinci dil olarak Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Baskı Atölyesi. Demirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları Günay, Doğan (2003). Metin Bilgisi. İstanbul: Multilingual Yayınları |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türkçe seviyeleri bilir. |
| 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarının hangi seviyelere göre olduğunu ayırt eder. |
| 3 | Türkçenin konularının yabancılara göre zorluk seviyesini sınıflandırır. |
| 4 | Türk kültürünü metinlerle aktarabilir. |
| 5 | Türkçeyi öğretebilecek ve Türk kültürünü aktarabilecek metinler oluşturabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||