| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Yöntemleri | YTT 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar. | ||
| 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirir. | ||
| 3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri kavrar. | ||
| 4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri uygular ve değerlendirir. | ||
| 5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntemler | |
| 2 | Dil Bilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Yöntem | |
| 3 | Okuma Yöntemi, Kulak- Dil Alışkanlığı Yöntemi, | |
| 4 | Görme ve İşitmeye Dayalı Yöntem, Bilişsel Yöntem, | |
| 5 | İletişimci Yaklaşım, Seçmeci Yöntem, Toplu Fiziksel Tepki, | |
| 6 | Sessiz Yol Yöntemi, Topluluk ile Dil Öğretimi, Telkin Yöntemi. | |
| 7 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan ilkeler: Dört temel beceriyi geliştirme, öğretim etkinliklerini önceden planlama, | |
| 8 | Basitten karmaşığa, somuttan soyuta doğru öğrenme, görsel ve işitsel araçları kullanma, | |
| 9 | Ana dili gerekli durumlarda kullanma, bir seferde tek bir yapıyı sunma, | |
| 10 | Verilen bilgilerin günlük yaşama aktarılmasını sağlama, öğrencilerin derse daha etkin katılımını sağlama | |
| 11 | Bireysel farklılıkları dikkate alma, öğrencileri güdüleme ve cesaretlendirme. | |
| 12 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme | |
| 13 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme | |
| 14 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları Kaya, Z. (1994). İkinci dil olarak Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Baskı Atölyesi. TDK (2000). Avrupa’da yaşayan Türk çocuklarının ana dili sorunlar toplantısı. Ankara: TDK Yayınları. Sert, N. (2002). Yabancı dil öğretiminde program geliştirme açısından gereksinim çözümlemesi. Ankara: Meb Yayınları |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrar. |
| 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirir. |
| 3 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri kavrar. |
| 4 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan temel ilkeleri uygular ve değerlendirir. |
| 5 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkeleri dikkate alarak etkinlik geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||