| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | TEG 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders kitaplarının tasarım süreçlerini bilir. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, Mikro Öğretim, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Web 2.0 araçlarının tasarım süreçlerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Mikro Öğretim, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Malzeme tasarımı yapar. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Mikro Öğretim, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dönem planı, kaynak ve etkinliklerin açıklanması | |
| 2 | Malzeme geliştirme ilkeleri & Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi | |
| 3 | Yabancılara Türkçe öğretim malzemeleri (Ders Kitabı, CD vs.) | |
| 4 | Yabancılara Türkçe öğretim malzemeleri (Ders Kitabı, CD vs.) | |
| 5 | Web 2.0 araçları | |
| 6 | Web 2.0 araçları | |
| 7 | Geliştirilecek malzemenin konusu, formatı, görselliği vs. | |
| 8 | Geliştirilecek malzemenin konusu, formatı, görselliği vs. | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Malzeme sunumu ve değerlendirme | |
| 11 | Malzeme sunumu ve değerlendirme | |
| 12 | Malzeme sunumu ve değerlendirme | |
| 13 | Malzeme sunumu ve değerlendirme | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | McDonough, J. & C. Shaw, (2005). Materials and Methods in ELT, (2nd Edt.); A Teacher?s Guide, Blackwell Publishing. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Dil öğretim yaklaşımlarını kuramsal ve uygulamalı düzeyde analiz eder; geleneksel ve çağdaş modelleri karşılaştırarak Türkçe eğitimi için özgün öğretim stratejileri geliştirir. | ||||||
| 2 | Türkçe eğitimi alanında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını eleştirel biçimde değerlendirir; bilimsel geçerlilik ve güvenirlik ilkelerine dayalı özgün ölçme araçları tasarlar. | ||||||
| 3 | Farklı ülkelerin anadili öğretimi programlarını tarihsel, kuramsal ve yapısal açıdan karşılaştırır; bu karşılaştırmalardan hareketle Türkçe öğretimine yenilikçi program tasarımları önerir. | ||||||
| 4 | Yenileşme dönemi dil tartışmalarını, Millî Edebiyat ve Cumhuriyet dönemi dil anlayışlarını tarihsel ve sosyo-kültürel bağlamda analiz eder; Türkiye Türkçesinin gelişim sürecini dil politikaları açısından değerlendirir. | ||||||
| 5 | Tanzimat dönemi eğitim sistemi ile dönemin romanları arasındaki etkileşimi inceler; romanlarda yansıtılan eğitim problemlerini günümüz eğitim anlayışıyla karşılaştırarak eleştirel çıkarımlar yapar. | ||||||
| 6 | Estetik ve edebî değer kavramlarını felsefi ve kuramsal temelleriyle ilişkilendirir; çocuk kitaplarını edebî değer ve sanat anlayışı bakımından değerlendirir. | ||||||
| 7 | Yaş gruplarına göre sözcük gelişimini dil edinimi kuramlarıyla ilişkilendirir; sözcük öğretimine yönelik özgün strateji ve etkinlikler geliştirir. | ||||||
| 8 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılacak materyalleri (ders kitabı, dijital ortam, Web 2.0 araçları) pedagojik ilkelere uygun biçimde tasarlar, uygular ve değerlendirir. | ||||||
| 9 | Dilbilimsel kuramlar ile Türkçe eğitimi uygulamaları arasındaki ilişkiyi analiz eder; uygulamalı dilbilim verilerini öğretim tasarımlarına dönüştürür. | ||||||
| 10 | İki dillilik bağlamında Türkçenin yabancı veya ikinci dil olarak öğretiminde kullanılabilecek öğretim stratejilerini değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türkçe öğretimiyle ilgili güncel araştırmaları nitel ve nicel yöntemler açısından analiz eder ve kendi araştırma tasarımını oluşturur. | ||||||
| 12 | Türkçe öğretim programlarını çağdaş program geliştirme ilkeleri doğrultusunda eleştirir ve iyileştirme önerileri geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ders kitaplarının tasarım süreçlerini bilir. | ||||||||||||
| 2 | Web 2.0 araçlarının tasarım süreçlerini bilir. | ||||||||||||
| 3 | Malzeme tasarımı yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 42 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 50 | 50 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 50 | 50 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||