| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlkokulda Türkçe Öğretimi | SNF 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | İlkokulda Türkçe dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesine yönelik edinilen bilgi, tutum ve becerileri planlayabilme ve uygulayabilme. |
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkçe dinleme, onuşma, okuma ve yazma becerilerinin öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 2 | Türkçe dersi öğretim programını kavrar. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Türkçe dil becerilerinin öğretiminde karşılaşılabilecek sorunları belirleyip çözebilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Türkçe dersini yeni yaklaşımları dikkate alıp planlar ve uygular. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dinleme sürecinin tanımlanması, dinleme türleri, dinleme becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, dinleme güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 2 | Dinleme sürecinin tanımlanması, dinleme türleri, dinleme becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, dinleme güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 3 | Konuşma sürecinin tanımlanması, konuşma türleri, konuşma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, konuşma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 4 | Konuşma sürecinin tanımlanması, konuşma türleri, konuşma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, konuşma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 5 | Okuma sürecinin tanımlanması, okuma türleri, okuma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, okuma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 6 | Okuma sürecinin tanımlanması, okuma türleri, okuma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, okuma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 7 | Yazma sürecinin tanımlanması, yazma türleri, yazma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, yazma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 8 | Yazma sürecinin tanımlanması, yazma türleri, yazma becerisini geliştirme yöntem, teknik ve uygulamaları, yazma güçlükleri (teşhisi ve giderilmesi) | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Türkçe dersi öğrenme ve öğretme süreci | |
| 11 | Diğer ülke dil öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi | |
| 12 | Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme strateji, yöntem ve teknikleri | |
| 13 | İlkokulda Türkçe Dersinin Planlanması ve Yenilikçi Uygulamalar | |
| 14 | İlkokulda Türkçe Dersinin Planlanması ve Yenilikçi Uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | (1) Akyol, H (2005). Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık (2) Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe Öğretimi (3) Cain, K. (2010). Reading development and difficulties. John Wiley & Sons. (4) Anderson, A. & Lynch, T. (2003). Listening. Oxford: Oxford University Press. (5) Catts, H. W., & Kamhi, A. G. (Eds.). (2005). The connections between language and reading disabilities. Psychology Press. (6) MacArthur, C. A., Graham, S., & Fitzgerald, J. (Eds.). (2008). Handbook of writing research. Guilford Press. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | X | |||||
| 3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | X | |||||
| 4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkçe dinleme, onuşma, okuma ve yazma becerilerinin öğrenme ve öğretme süreçlerini bilir. | |||||||
| 2 | Türkçe dersi öğretim programını kavrar. | |||||||
| 3 | Türkçe dil becerilerinin öğretiminde karşılaşılabilecek sorunları belirleyip çözebilir. | |||||||
| 4 | Türkçe dersini yeni yaklaşımları dikkate alıp planlar ve uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 307 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||