| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Yeni Yönelimler | SNF 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Dursun AKSU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilim, teknoloji ve öğrenme alanlarında kaydedilen gelişmelere bağlı olarak eğitimdeki yeni yönelimlerin farkına varma. |
| Dersin İçeriği | Öğrenme kuramları. Öğrenme ve öğretme. Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme öğretme kuramlarını bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Öğrenme öğretme kuramlarını değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Öğrenme öğretme sürecinde aktif öğrenmeyi uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Öğrenme öğretme sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 5 | Etkinlikleri öğrenme öğretme sürecinde işe koşabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 6 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde yeni yönelimlere genel bir bakış. | |
| 2 | Öğrenme kuramları. | |
| 3 | Öğretme kuramları. | |
| 4 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. | |
| 5 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. | |
| 6 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı. | |
| 7 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı. | |
| 8 | Aktif öğrenme | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Proje tabanlı öğrenme. | |
| 11 | Probleme dayalı öğrenme | |
| 12 | Çoklu zeka kuramı. | |
| 13 | Çoklu zeka uygulamaları | |
| 14 | Eğitim sorunlarının tartışılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Açıkgöz, K.Ü, (2004). Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme öğretme kuramlarını bilir. | |||||||
| 2 | Öğrenme öğretme kuramlarını değerlendirir. | |||||||
| 3 | Öğrenme öğretme sürecinde aktif öğrenmeyi uygular. | |||||||
| 4 | Öğrenme öğretme sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. | |||||||
| 5 | Etkinlikleri öğrenme öğretme sürecinde işe koşabilir. | |||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 287 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||