| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları | SNF 504 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, veri ve istatistik ile ilgili kavramları açılayabilmek, geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapabilmek ve araştırma yöntemine, veriye uygun analizlerini yapabilmek. |
| Dersin İçeriği | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramlar, betimsel ve kestirisel istatistikler, normal dağılımın incelenmesi, analizlerin yapılması, analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlaştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Araştırma yöntemine uygun istatistik analizi seçer. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | İstatistik analizlerin türlerini ve varsayımlarını açıklar. | Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
| 4 | Araştırma yöntemine ve veriye uygun analizi yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Analiz sonuçlarını yorumlar. | Grupla Çalışma, Gözlem, | |
| 6 | Araştırma yöntemi ve istatistik analizlere uygun raporlaştırmayı yapar. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin günlük yaşamda yeri ve önemi | |
| 2 | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramlar. | |
| 3 | Dağılım istatistikleri. | |
| 4 | Betimsel istatistikler. | |
| 5 | Kestirisel istatistikler. | |
| 6 | Parametrik istatistikler I | |
| 7 | Parametrik istatistikler II | |
| 8 | Parametrik istatistikler III | |
| 9 | Nonparametrik istatistikler I | |
| 10 | Nonparametrik istatistikler II | |
| 11 | Nonparametrik istatistikler III | |
| 12 | Korelasyon | |
| 13 | Yorum ve raporlaştırmada dikkat edilmesi gerekenler. | |
| 14 | Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Şener Büyüköztürk (2005). Veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık |
| Ders Kaynakları | Ural A. Ve Kılıç İ., Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile veri analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veri ve istatistikle ilgili temel kavramları açıklar. | |||||||
| 2 | Araştırma yöntemine uygun istatistik analizi seçer. | |||||||
| 3 | İstatistik analizlerin türlerini ve varsayımlarını açıklar. | |||||||
| 4 | Araştırma yöntemine ve veriye uygun analizi yapar. | |||||||
| 5 | Analiz sonuçlarını yorumlar. | |||||||
| 6 | Araştırma yöntemi ve istatistik analizlere uygun raporlaştırmayı yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||