Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geometri Öğretimi IME 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MELEK MASAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak.

Dersin İçeriği

Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişim aşamalarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Geometri öğretiminin temel ilkelerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Temel geometri kavramlarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Alana ilişkin kavram yanılgılarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Alan ile ilgili yapılan ulusal ve uluslararası çalışmaları tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi
2 Geometri öğretiminin temel ilkeleri
3 Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri
4 Temel geometri kavramları
5 Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi
6 Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi
7 İspat yöntemi ile geometri öğretimi
8 Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla)
9 Arasınav
10 Koordinat sisteminin öğretimi
11 Simetri kavramının öğretimi
12 Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları
13 Alan ile ilgili ulusal makaleler
14 Alan ile ilgili uluslararası makaleler
Kaynaklar
Ders Notu

Ağırman-Aydın, T. ve Küçük-Demir, B. (2022). Geometri ve Öğretimi 4. Baskı. Pegem A. Yayınları

French, D. (2017). Geometri Öğretimi ve Öğrenimi. Anı Yayıncılık

Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir ve planlar. X
7 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişim aşamalarını bilir
2 Geometri öğretiminin temel ilkelerini bilir
3 Temel geometri kavramlarını bilir
4 Alana ilişkin kavram yanılgılarını ifade eder.
5 Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini bilir
6 Alan ile ilgili yapılan ulusal ve uluslararası çalışmaları tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
dersAKTSKredisi 6