Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Araştırma ve Alan Uygulamaları IME 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser Günay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bir araştırmanın nasıl yapılacağının ve sunulacağının tanıtılması

Dersin İçeriği

Matematik eğitimi araştırmalarında eğilimler, genel araştırma konuları ve teoriler. Araştırmanın belirlenmesi, planlanması, uygulanması, raporlaştırılması ve sunumu.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik eğitiminde genel araştırma konularını bilir. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Bir araştırma projesi planlar. Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri,
3 Araştırma projesinin sonuçlarını raporlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Matematik eğitimi araştırmalarında eğilimler
3 Matematik eğitiminde araştırma konuları
4 Matematik eğitiminde teoriler
5 Araştırma konusunun belirlenmesi
6 Araştırma konusunun belirlenmesi
7 Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması
8 Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması
9 Arasınav
10 Araştırmanın planlanması
11 Araştırmanın uygulanması
12 Araştırmanın raporlaştırılması
13 Araştırmanın sunumu
14 Araştırmanın sunumu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bingölbali, E., Arslan, S. ve Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.B., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
T
ürkiye Bilimler Akademisi (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.

Çiltaş, A., Güler, G. ve Sözbilir, M. (2012). Türkiyede matematik eğitimi araştırmaları: Bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565-580.

Sierpinska, A., Kilpatrick, J., Balacheff, N., Howson, A. G., Sfard, A., & Steinbring, H. (1993). What is research in mathematics education, and what are its results? Journal for Research in Mathematics Education, 24(3), 274278.

 

Sriraman, B. & English, L. (Eds.). (2010) Theories in mathematics education: seeking new frontiers. Berlin: Springer.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir ve planlar.
7 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Matematik eğitiminde genel araştırma konularını bilir.
2 Bir araştırma projesi planlar.
3 Araştırma projesinin sonuçlarını raporlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
dersAKTSKredisi 6