| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Problem Çözme ve Stratejileri | IME 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI, |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Mithat TAKUNYACI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin etkili problem çözme basmaklarını ve stratejilerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Problem Çözme Basamakları ( Problemi Anlama, Plan Yapma, Planı Uygulama, Çözümün Kontrolü, Yeni Bir Problem Üretme), Problem Çözme Stratejileri ( Şema Çizmek, Liste Hazırlamak, Tahmin ve Kontrol Etmek, Bölmek ve Yönetmek, Örüntü Aramak, Sondan Başlamak). |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerin problem çözme hakkındaki teorik bilgilerinin incelenmesi. | |
| 2 | Problemin Şema Çizerek Çözülmesi | |
| 3 | Problemin Liste Hazırlanarak Çözülmesi | |
| 4 | Problemin Tahmin ve Kontrol Edilerek Çözülmesi | |
| 5 | Problemin Bölerek ve Yöneterek Çözülmesi | |
| 6 | Problemin Örüntü Oluşturarak Çözülmesi | |
| 7 | Problemin Sondan Başlayarak Çözülmesi | |
| 8 | Problemin Mantıksal sorgulama ile Çözülmesi | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Problemin Benzer ve Basit Bir Problemden Yararlanılarak Çözülmesi | |
| 11 | Problemin Çözümüne Farklı Bir Bakış Açısı Geliştirmek | |
| 12 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
| 13 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları | |
| 14 | Seçilen Problem Durumları Hakkında Öğrencilerin Problem Çözme Stratejilerini Kullanmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Altun, M., (2008). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretimi, Aktüel Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir ve planlar. | ||||||
| 7 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Problem çözme hakkındaki teorik bilgilerini açıkça ifade eder. | |||||||
| 2 | Problemi şema çizme stratejisini kullanarak çözer. | |||||||
| 3 | Problemi liste hazırlama stratejisini kullanarak çözer. | |||||||
| 4 | Problemi tahmin ve kontrol etme stratejisini kullanarak çözer. | |||||||
| 5 | Problemi mantıksal sorgulama stratejisini kullanarak çözer | |||||||
| 6 | Problemin çözümüne farklı bakış açıları önerir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||