| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğretiminde Teknoloji | IME 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere teknolojinin öğretime entegrasyonu ve matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerini tanıtmak, matematik eğitiminde kullanılan güncel programın özelliklerini keşfetmek, öğrencilerin bilgisayar destekli eğitimin önemi, yararları ve sınırlılıkları hakkında geniş bilgi sahibi olmalarını sağlamak, geleneksel eğitim ve bilgisayar destekli eğitimdeki öğrenci ve öğretmen rollerini karşılaştırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik öğretiminde kullanılan teknolojilerin öğretime katkıları, öğretmene biçilen rollerin değerlendirilmesi, öğrencilerin üstlendiği rol, bilgisayar programlarının arabulucu rolü, teknoloji destekli etkinlik geliştirme, teknoloji kullanımının getirileri ve zorluklarının değerlendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili teorileri bilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Matematik eğitiminde teknoloji araştırmalarında eğilimleri bilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmaları takip eder. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teknolojinin matematik eğitimine entegrasyonu | |
| 2 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili teoriler | |
| 3 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili teoriler | |
| 4 | Matematik eğitiminde teknoloji araştırmalarında eğilimler | |
| 5 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 6 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 7 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 8 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 11 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 12 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 13 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar | |
| 14 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Artigue, M. (2010). The future of teaching and learning mathematics with digital technologies. In C. Hoyles & J.B. Lagrange (Eds), The Seventeenth ICMI Study: Mathematics Education and Technology-Rethinking the Terrain (pp. 463-475). New York, NY: Springer. Bingölbali, E., Arslan, S. ve Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Leung, A., & Baccaglini-Frank, A. (2017). Digital technologies in designing mathematics education tasks. Mathematics education in the digital era. Switzerland: Springer International Publishing.
UNESCO (2012). Challenges in basic mathematics education. Paris: UNESCO. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir ve planlar. | ||||||
| 7 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili teorileri bilir. | |||||||
| 2 | Matematik eğitiminde teknoloji araştırmalarında eğilimleri bilir. | |||||||
| 3 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. | |||||||
| 4 | Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmaları takip eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||