| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme | IME 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser Günay |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Improving students’ mathematical modeling capabilities and provide to create significant modeling |
| Dersin İçeriği | Modeling of mathematical concepts, relationships, theorems by using tools as physical objects, pictures, shapes, computer, calculator and so on. Shown of mathematical concepts, relations, theorems with the help of different models and using a variety of tools. The adaptation of these models to the structure of taught concepts, relationships, theorems and students level. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dönem İçinde Yapılacakların Planlanması ve Konuların Tanıtılması | |
| 2 | Matematiksel Problem Çözme | |
| 3 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
| 4 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
| 5 | Model, Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme Kavramlarının Tanıtılması ve Modelleme Çeşitlerinin Açıklanması | |
| 6 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme Problemleri | |
| 7 | Matematik Öğretiminde Eğilimler ve Modelleme problemleri | |
| 8 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Modellemenin Tarihi ve Epistemolojik Tabanı ve Müfredat Uygulamaları | |
| 11 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
| 12 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
| 13 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları | |
| 14 | Matematiksel Modelleme Tekniklerinin uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir ve planlar. | ||||||
| 7 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel problem çözmeyi tanımlar. | |||||||
| 2 | Model, matematiksel model ve matematiksel modelleme kavramlarını ifade eder. | |||||||
| 3 | Modelleme çeşitlerini açıklar. | |||||||
| 4 | Modelleme problemlerini modelleme basamaklarına uygun olarak çözer. | |||||||
| 5 | Modellemenin tarihi ve epistemolojik tabanını açıklar. | |||||||
| 6 | Modellemenin müfredat uygulamalarındaki önemini değerlendirir. | |||||||
| 7 | Matematiksel modelleme tekniklerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||