Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgıları IME 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Prof.Dr. MELEK MASAL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Matematiksel kavramları merkeze alarak karşılaşabilecekleri kavramları yanılgılarının farkına vardırmak.

Dersin İçeriği

Matematiksel Kavramlar, Üslü ve Köklü Sayılar Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Grafik Okuma ve Yorumlama Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Oran-Orantı Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Olasılık Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Geometri Alanındaki Öğrenme Güçlükleri, Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kavram Yanılgısı Nedir? Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Üslü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Oran-Orantı Konusundaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Grafik Okuma, Yorumlama ve Oluşturma Konularındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Arasınav Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Türkiye’ de Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 Yurt Dışında Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Özmantar,M.F.,Bingölbali,E.,Akkoç,H., (2010). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, PegemA Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir ve planlar.
7 Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Matematiksel kavramları açıklar.
2 Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder.
3 Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder.
4 Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar.
5 Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar.
6 Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
dersAKTSKredisi 6