| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgıları | IME 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MELEK MASAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kevser GÜNAY |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Matematiksel kavramları merkeze alarak karşılaşabilecekleri kavramları yanılgılarının farkına vardırmak. |
| Dersin İçeriği | Matematiksel Kavramlar, Üslü ve Köklü Sayılar Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Grafik Okuma ve Yorumlama Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Oran-Orantı Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Olasılık Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Geometri Alanındaki Öğrenme Güçlükleri, Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavram Yanılgısı Nedir? | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 2 | Üslü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 3 | Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 4 | Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 5 | Oran-Orantı Konusundaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 6 | Grafik Okuma, Yorumlama ve Oluşturma Konularındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 7 | Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 8 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 9 | Arasınav | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 10 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 11 | Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 12 | Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 13 | Türkiye’ de Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| 14 | Yurt Dışında Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi | Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Özmantar,M.F.,Bingölbali,E.,Akkoç,H., (2010). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, PegemA Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Matematik eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve nicel ve nitel yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir ve planlar. | ||||||
| 7 | Matematik eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel kavramları açıklar. | |||||||
| 2 | Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. | |||||||
| 3 | Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. | |||||||
| 4 | Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. | |||||||
| 5 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. | |||||||
| 6 | Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||