| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri | ILF 643 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDA DEMİRHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Normallerden bazı özellikler açısından farklılık gösteren üstün yetenekli öğrenciler için nasıl bir bilim eğitimi yapılacağı konusunda yeterlilik kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Üstün yeteneklier eğitiminin tarihsel gelişimi, Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler, Üstün zekalılık kuramları, Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, Tanılama yöntemleri, Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler, Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikerli, Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel karamlar | Anlatım, | |
| 2 | Üstün yetenekliler eğitiminin tarihsel gelişimi | Anlatım, | |
| 3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | Anlatım, | |
| 4 | Üstün zekalılık kuramları | Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri | Anlatım, | |
| 6 | Tanılama yöntemleri | Anlatım, | |
| 7 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler | Tartışma, | |
| 8 | Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikleri | Tartışma, Örnek Olay, | |
| 9 | Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zeka, yetenek, üstün ve özel yetenek | |
| 2 | Tarihsel gelişim | |
| 3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | |
| 4 | Üstün zekalılar kuramları | |
| 5 | Özellikleri | |
| 6 | Tanılama yöntemleri | |
| 7 | Eğitimsel stratejiler | |
| 8 | Eğitimsel stratejiler | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Eğitimsel stratejiler | |
| 11 | Eğitimsel stratejiler | |
| 12 | Öğretmen özellikleri | |
| 13 | Rehberlik | |
| 14 | Rehberlik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | Sak, U. (2011). Üstün Zekalılar, Tanılanmaları ve Eğitimleri. Ankara:Maya Akademi Yayınları Silverman, L. K. (2012). Giftedness 101. Springer Publishing Company. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Fen eğitimi alanında ileri düzey kuramsal ve metodolojik bilgiye dayalı olarak disiplinlerarası yeni araştırma modelleri geliştirir, bu modelleri kullanarak alana özgün katkı sağlayan bilimsel çalışmalar üretir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel karamlar | ||||||
| 2 | Üstün yetenekliler eğitiminin tarihsel gelişimi | ||||||
| 3 | Türkiye´de ve Dünya´da üstün yetenekliler eğitimi | ||||||
| 4 | Üstün zekalılık kuramları | ||||||
| 5 | Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri | ||||||
| 6 | Tanılama yöntemleri | ||||||
| 7 | Üstün yeteneklilerin eğitiminde eğitimsel stratejiler | ||||||
| 8 | Üstün yetenekliler öğretmeninin özellikleri | ||||||
| 9 | Üstün yetenekliler eğitiminde rehberlik |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||