| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Fen Öğretimi Programları | ILF 633 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ülkemizde program geliştirme reform hareketlerine gelişmiş ülkelerin öğretim programları ve bu programların eğitim felsefeleri de kaynak oluşturmaktadır. Bu bağlamda farklı toplumların uygulamış oldukları fen öğretim programları ve projelerinin irdelenmesi önem kazanmaktadır. Bu dersin amacı bu alanda doktora eğitimi alan öğrencilere fen ve teknoloji eğitiminin amaçlarını gerçekleştirecek nitelikte bir fen ve teknoloji öğretim tasarımı için eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Eğitim Sisteminin Oluşumunu Etkileyen Faktörlerin irdelenmesi: Milli faktörler, Coğrafi faktörler, Siyasi faktörler, Sosyal faktörler, Kültürel faktörler. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim sisteminin oluşumunu etkileyen faktörleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sistemini inceler. | Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Türk fen eğitimi programlarını analiz eder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 4 | Fen öğretiminin ulusal ve evrensel standartları hakkında tartışır. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Çeşitli ülkelerin mevcut fen öğretim programlarını karşılaştırır. | Anlatım, Problem Çözme, | |
| 6 | Fen öğretimi programlarına katkı sağlayacak öneriler getirir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim sisteminin oluşumunu etkileyen faktörler | İlgili kaynaklar |
| 2 | Fen öğretiminin amaçları, evrensel ve ulusal standartları | İlgili kaynaklar |
| 3 | Türk Eğitim Sisteminde Fen Programlarının Gelişimi | İlgili kaynaklar |
| 4 | Ülkelerin mevcut fen öğretim programlarının/projelerinin incelenmesi ve karşılaştırılması(SCIS, FAST, DASH, ESS, SAPA, MARS vb.):Tarihsel temelleri açısından | İlgili kaynaklar |
| 5 | Ülkelerin mevcut fen öğretim programlarının/projelerinin incelenmesi ve karşılaştırılması(SCIS, FAST, DASH, ESS, SAPA, MARS vb.):Temel yaklaşım ve vizyonları açısından | İlgili kaynaklar |
| 6 | Ülkelerin mevcut fen öğretim programlarının/projelerinin incelenmesi ve karşılaştırılması(SCIS, FAST, DASH, ESS, SAPA, MARS vb.):Kuramsal çerçeve açısından | İlgili kaynaklar |
| 7 | ARA SINAV | İlgili kaynaklar |
| 8 | Ülkelerin mevcut fen öğretim programlarının/projelerinin incelenmesi ve karşılaştırılması(SCIS, FAST, DASH, ESS, SAPA, MARS vb.):Öğretim programı öğeleri açısından | İlgili kaynaklar |
| 9 | Kazanımların karşılaştırılması | İlgili kaynaklar |
| 10 | İçeriklerinin karşılaştırılması | İlgili kaynaklar |
| 11 | Eğitim durumlarının karşılaştırılması | İlgili kaynaklar |
| 12 | Ölçme- değerlendirme süreçlerinin karşılaştırılması | İlgili kaynaklar |
| 13 | Ülkelerin mevcut fen öğretim programlarının/projelerinin incelenmesi ve karşılaştırılması(SCIS, FAST, DASH, ESS, SAPA, MARS vb.):Öğretim programının çıktıları açısından | İlgili kaynaklar |
| 14 | Genel değerlendirme, tartışma ve kapanış | İlgili kaynaklar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mallinson, V.(1977). An Introduction to the Study of Comparative Education. London and Edinburgh. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Fen eğitimi alanında ileri düzey kuramsal ve metodolojik bilgiye dayalı olarak disiplinlerarası yeni araştırma modelleri geliştirir, bu modelleri kullanarak alana özgün katkı sağlayan bilimsel çalışmalar üretir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim sisteminin oluşumunu etkileyen faktörleri tanır. | ||||||
| 2 | Tarihsel süreç içerisinde Türk eğitim sistemini inceler. | ||||||
| 3 | Türk fen eğitimi programlarını analiz eder. | ||||||
| 4 | Fen öğretiminin ulusal ve evrensel standartları hakkında tartışır. | ||||||
| 5 | Çeşitli ülkelerin mevcut fen öğretim programlarını karşılaştırır. | ||||||
| 6 | Fen öğretimi programlarına katkı sağlayacak öneriler getirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||