| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Sorunları ve Eğitim | ILF 639 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Çevre sorunlarının giderek arttığı günümüzde çevre eğitimi ve çevre bilincine sahip bireyler yetiştirilmesi önem arz etmektedir. Çevre bilincinin eğitim-öğretimin erken seviyelerinden itibaren verilmesi gerekliliğinden hareketle bu derste çevre eğitiminin durumunun araştırılması ve konu ile ilgili yapılabilecek çalışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Çevre eğitimi ve önemi, Çevre sorunları, Global çevre sorunları, Çevre sorunlarına karşı alternatif öneriler, Çevre bilinci oluşturmaya yönelik çalışmalar, Turkiye ve dunya mufredatlarinda cevre egitimi, Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre sorunlarını kategorize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Global çevre sorunlarının önemini fark eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Çevre sorunlarının önlenmesinde çevre eğitiminin önemini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çevre bilinci geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Öğrenim sürecinde çevre eğitimine verilen yeri yorumlar. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Çevre eğitimi ve önemi | [1], [4] |
| 3 | Çevre sorunları (Hava kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
| 4 | Çevre sorunları (Su kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
| 5 | Çevre sorunları (Toprak kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
| 6 | Çevre sorunları (Gürültü kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
| 7 | Global çevre sorunları (Sera etkisi ve Küresel ısınma) | [1], [2], [3], [4] |
| 8 | Global çevre sorunları (Asit yağmurları) | [1], [2], [3], [4] |
| 9 | Okul oncesi donemden üniversiteye ulkemiz ve dunyadan secili ulkelerin müfredatınin çevre eğitimi açısından incelenmesi | [1] |
| 10 | Çevre sorunlarına karşı alternatif öneriler | [1], [3], [4] |
| 11 | Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları | [1] |
| 12 | Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları | [1] |
| 13 | Çevre bilinci oluşturmaya yönelik çalışmalar | [1] |
| 14 | Genel Değerlendirme | [1], [2], [3], [4] |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Sevinç, Vahdettin (ed). Eğitim Fakülteleri için Genel Çevre Bilimi. Maya Akademi. Ankara. 2009. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Fen eğitimi alanında ileri düzey kuramsal ve metodolojik bilgiye dayalı olarak disiplinlerarası yeni araştırma modelleri geliştirir, bu modelleri kullanarak alana özgün katkı sağlayan bilimsel çalışmalar üretir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre sorunlarını kategorize eder. | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 2 | Global çevre sorunlarının önemini fark eder. | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 |
| 3 | Çevre sorunlarının önlenmesinde çevre eğitiminin önemini irdeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Çevre bilinci geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Öğrenim sürecinde çevre eğitimine verilen yeri yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 15 |
| 4. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 5 | 5 | 25 |
| Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||