| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bireysel Öğretim Teknikleri | ILF 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | ---- |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Günümüzde teknolojinin gelişmesi, eğitim alanında teknolojik araçların kullanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Bireysel öğretim tekniklerinin öğretim araçları ders kitabının yanı sıra teknolojik araçlardır. Ülkemizin gelişmiş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi ve bilim ve teknolojide önder ülke olabilmesi için bireysel öğretim yöntemlerinin ve bu yöntemlerde kullanılan araçların lisansüstü düzeyde öğrencilerin öğrenmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Grupla öğretim ve bireysel öğretim yöntemlerini sınıflandırır ve açıklar | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, | |
| 2 | Programlı öğretimi tanımlar ve ilkelerini açıklar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Programlı öğretim modellerini sınıflandırır her model için uygulama yapar | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, | |
| 4 | Bilgisayar ortamında programlı öğretim modellerine uygun örnek etkinlikler yapar | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Sınıf dışı öğretim tekniklerini sınıflandırır ve herbir teknik için uygulama yapar | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grupla öğretim ve Bireyselleştirilmiş Öğretim yöntemleri | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Glaser’in modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Gagne’nin modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Skinner’in modeli: tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Programlı öğretim ve ilkeleri, | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Programlı Öğretim modelleri: Doğrusal program modeli | İlgili Kaynaklar |
| 7 | ARA SINAV | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Dallara ayrılan program modeli ve örnek uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 9 | Atlamalı dallara ayrılan program modeli ve örnek uygulama | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Bilgisayar Destekli Öğretim: Alıştırma ve tekrar programları | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Birebir öğretim ve problem çözmeye yönelik programlar | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Problem çözmeye yönelik programlar | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Benzetim Programları | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Sınıf dışı öğretim teknikleri: Gezi, Gözlem, Görüşme, Sergi, Proje, Ödev | İlgili Kaynaklar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hızal, A., ( 1977), Programlı öğretim, Ankara Üniversitesi basım Evi. Fidan, N., (1982), Öğrenme ve öğretme , Tekışık matbaası, Ankara. Uşun, S.,(200),Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pagem Yayıncılık, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Fen eğitimi alanında ileri düzey kuramsal ve metodolojik bilgiye dayalı olarak disiplinlerarası yeni araştırma modelleri geliştirir, bu modelleri kullanarak alana özgün katkı sağlayan bilimsel çalışmalar üretir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Grupla öğretim ve bireysel öğretim yöntemlerini sınıflandırır ve açıklar | ||||||
| 2 | Programlı öğretimi tanımlar ve ilkelerini açıklar | ||||||
| 3 | Programlı öğretim modellerini sınıflandırır her model için uygulama yapar | ||||||
| 4 | Bilgisayar ortamında programlı öğretim modellerine uygun örnek etkinlikler yapar | ||||||
| 5 | Sınıf dışı öğretim tekniklerini sınıflandırır ve herbir teknik için uygulama yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
| 1. Final | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||