| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Medya Analitiği | YBS 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Python |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRAH AYDEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | Burak Aslan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Web analitiği ve sosyal medya analitiği alanında Kuramsal-bilgi ve pratik uygulama becerisinin geliştirilmesini sağlamak |
| Dersin İçeriği | Social Media Analysis Comment-Based Data Analysis of Turkish Language in terms of Natural Language Processing Social Media Sentiment Analysis |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Medya Sitelerinden Veri Toplama ve Önişleme | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Metin Tabanlı Verilerden Duygu Analizi Elde Etme | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Metinlerin Makineye Öğretilmesi ve Öğrenme Modelinin Kullanımı | Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Web ve Sosyal Medya Verileri | |
| 2 | Birliktelik Analizi | |
| 3 | İşletmeler Açısından Veri ve Önemi | |
| 4 | İşletmeler Açısından Yorum Tabanlı Veriler | |
| 5 | Metin Verileri Önişleme | |
| 6 | Metin Öznitelik Çıkarma Yöntemleri | |
| 7 | Türkçe Dilinin Doğal Dil İşleme Açısından Analizi | |
| 8 | Açık Kaynak Büyük Dil Modelleri | |
| 9 | Sosyal Medya Gönderileri Elde Etme | |
| 10 | Sosyal Medya Gönderilerinin Duygu Analizi | |
| 11 | Metin Verileri Okuyup Kategorilere Göre Etiketleme | |
| 12 | Etiketlenmiş Verilerin Makineye Öğretilmesi | |
| 13 | Öğrenen Makinenin Tüm Verileri Etiketlemesi | |
| 14 | Etiketlenmiş ve Duygu Analizi Yapılmış Tüm Verilerin Çeşitli Açılardan Analizi ve Görselleştirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aydemir, E. (2023). Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Nobel Yayınevi. |
| Ders Kaynakları | Aydemir, E. (2023). Uygulamalarla Python ve Yapay Zeka, Nobel Yayınevi.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Medya Sitelerinden Veri Toplama ve Önişleme | 5 | ||||||
| 2 | Metin Tabanlı Verilerden Duygu Analizi Elde Etme | 5 | ||||||
| 3 | Metinlerin Makineye Öğretilmesi ve Öğrenme Modelinin Kullanımı | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 50 | 50 |
| Final | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||