| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Excelde Makro Uygulamaları | UYS 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tüm işletmelerde yaygın olarak kullanılan excel programında makrolar ile kullanıcı arayüzleri oluşturmak, böylece işlemlerin daha hızlı, entegre ve görsel yapılabilirliği sağlamak |
| Dersin İçeriği | Makrolar, değişkenler, döngüler, koşullar, fonksiyonlar, dosyalara ulaşım, örnek işletme uygulamalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Excel'e ve Makroya Giriş | |
| 2 | Visual Basic For Applications (VBA) Penceresini Tanıma | |
| 3 | Değişkenler, | |
| 4 | Döngüler, | |
| 5 | Koşul Yapıları | |
| 6 | Kod Yazmaya Giriş | |
| 7 | Fonksiyon Ve Modüller | |
| 8 | Çalışma Sayfasında Kod Kullanımı | |
| 9 | Araç Kutuları Kullanımı 1 | |
| 10 | Araç Kutuları Kullanımı 2 | |
| 11 | Formlar | |
| 12 | Stok Takip Örnekleriyle Makrolar | |
| 13 | İnsan Kaynakları Örnekleriyle Makrolar | |
| 14 | Ön Muhasebe Örnekleriyle Makrolar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ders Notları; Anadolu Üniversitesi, İşlem Tablosu ve Programlama, Editör: Doç. Dr. Cihan Kaleli, 2017 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir | ||||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 10 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 30 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||