| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret | UYS 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | N/A |
| Önerilen Seçmeli Dersler | N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | N/A |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | • Internet’in yeni bir pazarlama aracı olarak kullanılması yöntemlerini öğrenmek. • Elektronik Ticaret ile ilgili temel teori ve kavramları öğrenmek • Elektronik Ticaret ile ilgili güncel soru ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak • Elektronik Ticaret hakkında yazılmış temel bilimsel makaleleri tartışmak ve güncel araştırma konuları ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak
|
| Dersin İçeriği | Bu derste E - Ticaretin tarihçesi, başarılı bir e - ticaret girişiminin yönetsel özellik ve farklılıkları, başarıya götüren e-ticaret işletme stratejileri, e-dönüşüm süreçleri, internet ara yüzleri gibi konular işlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, grupların oluşturulması | |
| 2 | E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler | |
| 3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret | |
| 4 | E-Ticaret ve Hukuk | |
| 5 | E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar | |
| 6 | Türkiye’de E-Ticaret | |
| 7 | E-Ticaret’te güncel eğilimler | |
| 8 | E - Ticarette Güvenlik | |
| 9 | Internet Geleneksel Yöntemlerin Yerini Alacak mı? | |
| 10 | Sosyal Medya ve Elektronik Ticaret | |
| 11 | Dijital Pazarlama Kazvramları | |
| 12 | E-Dönüşüm ve SWOT | |
| 13 | E-Ticaret İş Modelleri | |
| 14 | Müşteri İlişkileri Yönetimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından ppt sunumları SABİS'e yüklenecektir |
| Ders Kaynakları | Şule Özmen, E - Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir | ||||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||