| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret ve E-İş | YBS 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Elektronik Ticaret ile ilgili güncel soru ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Elektronik Ticaret hakkında yazılmış temel bilimsel makaleleri tartışmak ve güncel araştırma konuları ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | E-Ticaret konsepti | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | E- Ticaret türleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
| 5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, | |
| 6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, | |
| 7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, grupların oluşturulması ve sunum konularının paylaşımı | |
| 2 | E-Ticaret - Giriş/Kavramlar/Teoriler | Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 |
| 3 | Gelişmekte Olan Ülkelerde E-Ticaret | Williams, Stephen, (2012), Chinery Hesses Moment of Truth, New African, October, 74-75 |
| 4 | E-Ticaret ve Hukuk | Hernando, Isabel, ((2003), Introduction To technology law: E-Commerce, Computer Law & Security Report, (19:5), 363-374 |
| 5 | E-Ticaret ve Kişisel Haklar/Sorunlar | Stuart, David, (2012), Technological Threats to Privacy and Information Access, Online, October, 35-37 |
| 6 | Türkiye´de E-Ticaret | Çoban, Bilal, Devecioğlu, Sebahattin ve Karakaya, Emre, (2011), Spor Sektöründe E-Ticaret, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, (8:1), 1099-1120 |
| 7 | E-Ticarette güncel eğilimler | Tripathi, Kiran Mani, (2012), M-Commerce: A Recent Trend In Business and Management?, Researchers World, (3:4), 24-28 |
| 8 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 9 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 10 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 11 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 12 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 13 | Grup/Bireysel Sunumlar | |
| 14 | Grup/Bireysel Sunumlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tüm haftalık makaleler, ders sorumlusu tarafından öğrencilere elektronik ortamda dağıtılacaktır.Dersle ilgili tüm güncel duyurular ve dokümanlar, ders sorumlusunun internet sitesine yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-) Sturgeon, Julie, (2012), Five Things You Must Know About E-Commerce Now, universitybusiness.com, 38-41 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | :Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | X | |||||
| 2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | X | |||||
| 3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | X | |||||
| 4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | X | |||||
| 5 | :İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | X | |||||
| 6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | X | |||||
| 7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | X | |||||
| 8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | X | |||||
| 9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | X | |||||
| 10 | :Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | E-Ticaret konsepti | ||||||||||
| 2 | E- Ticaret türleri | ||||||||||
| 3 | Stratejik yönetim açısından e-ticaret | ||||||||||
| 4 | Teknoloji kullanarak ticareti lehimize çevirebilme yöntemleri | ||||||||||
| 5 | E-Ticaretin özgün karakteristikleri | ||||||||||
| 6 | E-ticarette yasal, teknolojik ve kamu otoritesinini oluşturduğu çevrenin etkisi | ||||||||||
| 7 | E-Ticarette güncel gelişmeler ve trendler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||